Predlogi zakonov - konec postopka - Izbran dokument

1975-VIII Prvotno besedilo amandmaja (K 3. členu) 6. 7. 2021 [LMŠ - Poslanska skupina Liste Marjana Šarca]

Evidenčni podatki

Vrsta dokumenta: Prvotno besedilo amandmaja
Naslov zadeve: Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o nalezljivih boleznih
Datum vložitve: 6. 7. 2021
EPA: 1975 - VIII
Kratica: ZNB-D
Faza: druga obravnava DZ - nujni postopek
Vrsta postopka: nujni
Predlagatelj: Poslanska skupina Liste Marjana Šarca
Zveza: K 3. členu
Obrazložitev: Z amandmajem predlagamo spremembo 3. člena predloga zakona na način, da mora vlada na podlagi mnenja IVZ (črta se nedefiniran pojem »medicinske in epidemiološke stroke«) oceniti ali je potreben sprejem dodatnih ukrepov. Z amandmajem v celotnem prvem odstavku črtamo besedo »zlasti«, saj vladi pušča odprte možnosti za odreditev drugih ukrepov, ki niso zakonsko določeni. Prav tako je potrebno jasno določiti, da se lahko z odlokom odredijo samo (in ne »tudi«) ukrepi, našteti v 1. – 5. točki prvega odstavka 39. člena. Nadalje je pri 2. točki (omejitev ali prepoved gibanja) nujno potrebno črtati sporne ukrepe: omejitev gibanja na statistično regijo, občino ali drugo teritorialno enoto; omejitev oziroma prepoved gibanja v določeni razdalji od prebivališča posameznika; omejitev oziroma prepoved gibanja ob določenih urah v dnevu. Pri prepovedi dostopa na določeno mesto pa je potrebno zapisati, da gre za javno mesto., tj. da je možna prepoved le na javno (in ne tudi zasebno) mesto. Prav tako je potrebno črtanje šeste alineje 3. točke prvega odstavka (omejitev ali prepoved zbiranja oseb na drugih javnih prireditvah, javnih shodih in na drugih javnih krajih). S spremembo drugega odstavka nadalje predlagamo, da mora vlada, ko pridobi strokovno oceno IVZ, o tem takoj seznaniti Državni zbor. Amandma spreminja tudi osmi odstavek, s katerim določamo, da o podaljšanju, spremembi, ukinitvi ali uvedbi novega ukrepa odloča Državni zbor z večino vseh poslancev.
Vsebina
Člen se spremeni tako, da se glasi:

»3. člen

39. člen se spremeni tako, da se glasi:
»39. člen

(1) Kadar Vlada Republike Slovenije na podlagi mnenja Inštituta za varovanje zdravja Republike Slovenije oceni, da ukrepi, določeni s tem zakonom, ne zadoščajo ali ne bodo zadoščali za zagotavljanje zadostnega varstva pred širjenjem oziroma za preprečevanje nalezljivih bolezni ter varovanje zdravja in življenja ljudi, z odlokom lahko odredi naslednje ukrepe:
1. omeji prihod iz držav, v katerih obstaja možnost okužbe z nevarno nalezljivo boleznijo, tako, da se zahteva predložitev ustreznih dokazil o imunosti ali neokuženosti ali drugih ustreznih dokazil, ali se kot pogoj za prihod v državo določi posredovanje osebnih podatkov v skladu s tretjim odstavkom tega člena ali pa se za določen čas odredi delno ali popolno prepoved prihoda iz teh držav osebam, ki v Sloveniji nimajo stalnega ali začasnega prebivališča;
2. omeji ali prepove gibanje tako, da celotnemu ali posameznim skupinam prebivalstva:
– prepove dostop na določeno javno mesto;
3. omeji ali prepove zbiranje tako, da:
– omeji ali prepove pouk oziroma izvajanje vzgojno-izobraževalnega oziroma izobraževalnega programa v prostorih zavodov s področja vzgoje in izobraževanja ter univerzah in samostojnih visokošolskih zavodih.
– omeji ali prepove zbiranje oseb v kinodvoranah, gledališčih, muzejih, knjižnicah in drugih ustanovah za izvajanje kulturne dejavnosti;
– omeji ali prepove zbiranje oseb v gostinskih in nastanitvenih obratih;
– omeji ali prepove zbiranje oseb v verskih objektih;
– omeji ali prepove zbiranje oseb na športnih prireditvah oziroma športne vadbe;
4. omeji promet posameznih vrst blaga in izvajanje storitev tako, da:
– določi lastnosti prostorov, v katerih poteka promet posameznih vrst blaga oziroma se izvajajo storitve;
– prepove promet posameznih vrst blaga in izvajanje storitev;
5. gibanje, zbiranje, promet blaga ali izvajanje storitev pogojuje:
z upoštevanjem higiensko varnostnih in drugih specifičnih zaščitnih ukrepov glede na način prenosa nalezljive bolezni;
s posredovanjem osebnih podatkov odgovorni osebi javnega ali zasebnega prava, ki organizira zbiranje, opravlja promet blaga ali izvaja storitve, v skladu s tretjim odstavkom tega člena;
s predložitvijo ustreznih dokazil o imunosti ali neokuženosti ali drugih ustreznih dokazil odgovorni osebi iz prejšnje alineje.

(2) Pred izdajo odloka iz prejšnjega odstavka Vlada Republike Slovenije pridobi strokovno oceno, ki jo pripravi Inštitut za varovanje zdravja Republike Slovenije in o tem takoj obvesti Državni zbor. Strokovna ocena zajema epidemiološke, medicinske in družbene vidike predlaganih ukrepov:
– oceno stanja, skupaj z zdravstvenimi in epidemiološkimi podatki o širjenju in nevarnosti nalezljive bolezni ter podatki o zmogljivosti in obremenjenosti zdravstvenega sistema, ki vsebujejo tudi oceno tveganja za obdobje nadaljnjih 30 dni;
– določitev okuženega oziroma ogroženega območja in ciljne populacije;
– strokovna stališča o najprimernejših ukrepih za preprečevanje nalezljive bolezni ter primerjavo teh ukrepov z vidika njihove učinkovitosti;
– priporočene ukrepe za preprečevanje širjenja nalezljive bolezni z navedbo vrste ukrepa, okuženega oziroma ogroženega območja in ciljne populacije, na katero naj se ukrep nanaša;
– razloge za odreditev posameznih ukrepov, ki vsebuje poročilo o koristih priporočenega ukrepa in stopnjo omejevanja svobode gibanja in zbiranja ter drugih človekovih pravic in temeljnih svoboščin, v katere se s posameznimi ukrepi posega upoštevaje prostorske oziroma populacijske učinke posameznega predlaganega ukrepa.

(3) Osebni podatki iz 1. točke prvega odstavka tega člena obsegajo osebno ime, stalno oziroma začasno prebivališče, kontaktne podatke, kraj in čas vstopa in izstopa ter identifikacijsko številko prevoznega sredstva. Osebni podatki iz 5. točke prvega odstavka tega člena obsegajo osebno ime, stalno oziroma začasno prebivališče in kontaktne podatke. Osebni podatki iz tega odstavka se hranijo 30 dni in se po poteku tega roka uničijo. Do teh podatkov lahko dostopa Inštitut za varovanje zdravja Republike Slovenije.

(4) Kadar se določajo ukrepi iz 1. do 3. točke prvega odstavka tega člena, strokovna ocena upošteva tudi podatke Evropskega centra za preprečevanje in obvladovanje bolezni (ECDC), ki se nanašajo na epidemiološko situacijo v posamezni državi, ali druge uradne podatke tujih ali mednarodno priznanih institucij s področja javnega zdravja.

(5) Kadar se določajo ukrepi iz 4. točke prvega odstavka tega člena Vlada Republike Slovenije pridobi tudi podatke o vrsti blaga in storitev, načinu njihovega dajanja v promet in načinih opravljanja dejavnosti, ki predstavljajo tveganja za širjenje nalezljive bolezni, pri čemer se je v strokovni oceni iz drugega odstavka tega člena treba opredeliti tudi do vpliva prometa s posameznimi vrstami blaga in izvajanja storitev na pojav in širjenje nalezljive bolezni ter ob upoštevanju stopnje omejevanja pri prometu s tem blagom in izvajanjem storitev priporočiti ustrezne ukrepe za dosego namenov iz prvega odstavka tega člena, in odredi pogoje, pod katerimi se lahko ponuja in koristi posamezna storitev.

(6) Pri pripravi strokovne ocene, predloga in izdaji odloka iz tega člena, se upoštevajo naslednji kazalniki in merila:
1. način in hitrost prenosa okužbe z upoštevanjem vloge presimptomatskega in asimptomatskega prenosa;
2. bazično in efektivno reprodukcijsko število;
3. splošna umrljivost, presežna umrljivost, umrljivost zaradi specifičnega povzročitelja, smrtnost;
4. število novih okužb na določeno število prebivalcev v določenem časovnem obdobju v primerjavi s pričakovanim številom;
5. število aktivno okuženih oseb v določenem časovnem obdobju na določeno število prebivalcev;
6. raven imunosti populacije;
7. delež okuženih oseb glede na število opravljenih testiranj;
8. število obolelih oseb;
9. število oseb, ki potrebujejo bolnišnično zdravljenje;
10. število oseb, ki potrebujejo intenzivno terapijo;
11. obremenjenost zdravstvenih kapacitet glede na število obolelih oziroma obolelih s specifičnimi potrebami zdravljenja;
12. predvidene in znane zdravstvene, socialne ter družbene posledice nalezljive bolezni;
13. ogroženost bolnikov in populacije upoštevaje strokovna dognanja o posamezni nalezljivi bolezni ter vrstah in učinkovitosti diagnostike, zdravljenja in možnih preventivnih ukrepih;
14. druga strokovno-medicinska merila in kazalniki glede na specifične značilnosti posamezne nalezljive bolezni;
15. tehnične, kemične in druge lastnosti blaga, ki vplivajo ali bi lahko vplivale na pojav in širjenje nalezljivih bolezni.

(7) Z odlokom iz prvega odstavka tega člena Vlada Republike Slovenije odredi tiste ukrepe iz prvega odstavka tega člena, za katere ocenjuje, da glede na strokovno oceno, socialne, gospodarske in širše družbene učinke posameznega ukrepa najmanj posegajo v človekove pravice in svoboščine in dosegajo namen iz prvega odstavka tega člena. Z odlokom Vlada Republike Slovenije določi tudi izjeme, ki veljajo za primer posameznega ukrepa, vse z namenom uresničevanja načela sorazmernosti med zasledovanimi cilji posameznih ukrepov ter omejevanjem človekovih pravic in temeljnih svoboščin, v katere se s posameznimi ukrepi posega.

(8) Ukrepi iz 1., 2. in 3. točke prvega odstavka tega člena se odredijo za najkrajši čas, ki je potreben za doseganje namena iz prvega odstavka tega člena, vendar vsakokrat najdlje za petnajst dni. Vlada Republike Slovenije v času trajanja posameznega ukrepa preverja njegovo ustreznost in potrebo po podaljšanju oziroma spremembi oziroma ukinitvi oziroma uvedbi novega ukrepa. Kadar Vlada Republike Slovenije oceni, da je potrebno podaljšanje, sprememba, ukinitev ali uvedba novega ukrepa, pred izdajo predloga odloka pridobi dopolnjeno strokovno oceno iz drugega odstavka tega člena, ki jo nemudoma posreduje Državnemu zboru. O podaljšanju, spremembi, ukinitvi ali uvedbi novega ukrepa na predlog vlade odloči Državni zbor z večino vseh poslancev. Ukrepi iz prve do tretje točke tega člena se lahko odredijo le v času razglašene epidemije.

(9) Ukrepi iz 4. točke prvega odstavka tega člena se nanašajo na najmanjši obseg blaga in storitev, s katerimi se še zagotavlja doseganje ciljev in namena odrejenih ukrepov, ob tem pa v najmanjši možni meri omejujejo promet s tem blagom ali izvajanje storitev. Glede časovnih omejitev se smiselno uporabljajo določbe osmega odstavka tega člena.

(10) Vlada Republike Slovenije o ukrepih in strokovnih ocenah iz tega člena obvešča Državni zbor Republike Slovenije in javnost. Strokovne ocene iz tega člena se objavijo tudi na spletni strani Vlade Republike Slovenije in Inštituta za varovanje zdravja Republike Slovenije ter na portalu nacionalnega zdravstvenega informacijskega sistema.

(11) Javni kraj v skladu s tem zakonom pomeni vsak prostor, ki je brezpogojno ali pod določenimi pogoji dostopen vsakomur.«.«

Sorodni dokumenti

Zakon o nalezljivih boleznih
Sprejet zakon
ZNB
Zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o nalezljivih boleznih
Sprejet zakon
ZNB-A
Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o nalezljivih boleznih
Besedilo zakona poslano Uradnemu listu
ZNB-B
Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o nalezljivih boleznih
Besedilo zakona poslano Uradnemu listu
ZNB-C
Zakon o nalezljivih boleznih
Besedilo ZNB-UPB1
ZNB-UPB1
Zakon o nalezljivih boleznih
Besedilo ZNB-NPB2
ZNB-NPB2
Zakon o nalezljivih boleznih
Besedilo ZNB-NPB3
ZNB-NPB3
Zakon o nalezljivih boleznih
Besedilo ZNB-NPB4
ZNB-NPB4
Zakon o nalezljivih boleznih
Besedilo ZNB-NPB5
ZNB-NPB5
Zakon o nalezljivih boleznih
Besedilo ZNB-NPB6
ZNB-NPB6
Zakon o nalezljivih boleznih
Besedilo ZNB-NPB7
ZNB-NPB7
Zakon o nalezljivih boleznih
Besedilo ZNB-NPB8
ZNB-NPB8
Zakon o nalezljivih boleznih
Neuradno prečiščeno besedilo
ZNB-NPB9
Page 1 of 1