Predlogi zakonov - konec postopka - Izbran dokument

1974-VIII Amandma (K 27. členu) 1. 7. 2021 [SDS - Poslanska skupina Slovenske demokratske stranke, NSi - Poslanska skupina Nova Slovenija - krščanski demokrati, SMC - Poslanska skupina Stranke modernega centra, sprejet]

Evidenčni podatki

Vrsta dokumenta: Amandma
Naslov zadeve: Zakon o interventnih ukrepih za pomoč gospodarstvu in turizmu pri omilitvi posledic epidemije COVID-19
Datum vložitve: 1. 7. 2021
EPA: 1974 - VIII
Kratica: ZIUPGT
Faza: druga obravnava MDT - nujni postopek
Vrsta postopka: nujni
Predlagatelj: Poslanska skupina Slovenske demokratske stranke
Odločitev: sprejet
Zveza: K 27. členu
Obrazložitev: Člen se spreminja glede na pripombe ZPS. Jasneje smo določili, da gre za kumulativne pogoje, ki jih mora upravičenec izpolnjevati. Uskladili smo dikcije SKD. V drugem odstavku smo črtali drugo in tretjo alinejo, saj sta bili nepotrebni. V tretjem odstavku smo se uskladili z MF in črtali določbe glede poslovnih izkazov, saj so nepotrebne. Poslov ni izkazi poslovnih subjektov, katerih poslovno leto ni enako koledarskemu, ne oddajajo na iste roke kot za tiste, katerih poslovno leto je enako koledarskemu. Glede pripombe na dikcijo »oziroma« pa pojasnjujemo, da je enaka dikcija že uporabljena v okviru PKP8 in izvedbeno ne predstavlja nejasnosti. V četrtem odstavku smo črtali podlago za pravilnik, saj je enaka dikcija že v PKP6 pri povračilu nekritih fiksnih stroškov in je izvedbeno ustrezna. Nomotehnično smo uredili peti odstavek.
Vsebina
27. člen se spremeni tako, da se glasi:
»27. člen
(pomoč za financiranje regresa za letni dopust za leto 2021)

(1) Upravičenec do pomoči za financiranja regresa za letni dopust za leto 2021 je pravna ali fizična oseba, ki:
    - je bila registrirana za opravljanje dejavnosti ali dopolnilne dejavnosti na kmetiji najpozneje do 31. maja 2021,
    - na dan uveljavitve tega zakona opravlja kot glavno dejavnost po Standardni klasifikaciji dejavnosti Uredbe o standardni klasifikaciji dejavnosti (Uradni list RS, št. 69/07 in 17/08) po Prilogi I: Standardna klasifikacija dejavnosti – SKD 2008 in Prilogi II: Pojasnila k standardni klasifikaciji dejavnosti – SKD 2008 eno izmed naslednjih dejavnosti:
    11.050Proizvodnja piva (mali proizvajalec piva skladno s 77. členom Zakona o trošarinah (Uradni list RS, št. 47/16))
    49.392Obratovanje žičnic
    55.Gostinske nastanitvene dejavnosti (vključujoč vse poddejavnosti pod 55),
    56.Dejavnost strežbe jedi in pijač (vključujoč vse poddejavnosti pod 56)
    59.140Kinematografska dejavnost
    77.110 Dajanje lahkih motornih vozil v najem in zakup
    77.210Dajanje športne opreme v najem in zakup
    77.340 Dajanje vodnih plovil v najem in zakup
    79.110Dejavnost potovalnih agencij
    79.120Dejavnost organizatorjev potovanj
    79.900Rezervacije in druge s potovanji povezane dejavnosti
    82.300Organiziranje razstav, sejmov, srečanj
    85.510Izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje na področju športa in rekreacije
    85.520Izobraževanje, usposabljanje in izpopolnjevanje na področju kulture in umetnosti
    86.220 Specialistična zunajbolnišnična zdravstvena dejavnost - v sklopu slovenskih naravnih zdravilišč
    90.010Umetniško uprizarjanje,
    90.020Spremljajoče dejavnosti za umetniško uprizarjanje
    90.040 Obratovanje objektov za kulturne prireditve
    91.020Dejavnost muzejev
    91.040Dejavnost botaničnih in živalskih vrtov, varstvo naravnih vrednot
    92.001Dejavnost igralnic
    93.110 Obratovanje športnih objektov
    93.120Dejavnosti športnih klubov
    93.130Obratovanje fitnes objektov
    93.190Druge športne dejavnosti
    93.210Dejavnost zabaviščnih parkov
    93.292 Dejavnost smučarskih centrov
    93.299Druge nerazvrščene dejavnosti za prosti čas
    - dejavnosti zaradi posledic epidemije COVID-19 ne more opravljati ali jo opravlja v bistveno zmanjšanem obsegu skladno s tretjim odstavkom tega člena,
    - ima vsaj enega zaposlenega, ki je na dan uveljavitve tega zakona v obvezno pokojninsko in invalidsko zavarovanje vključen na podlagi 14. člena Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju (Uradni list RS, št. 96/12, 39/13, 99/13 – ZSVarPre-C, 101/13 – ZIPRS1415, 44/14 – ORZPIZ206, 85/14 – ZUJF-B, 95/14 – ZUJF-C, 90/15 – ZIUPTD, 102/15, 23/17, 40/17, 65/17, 28/19, 75/19, 139/20, 189/20 – ZFRO in 51/21; v nadaljnjem besedilu: ZPIZ-2) in
    - ni na dan 31. december 2019 podjetje v težavah skladno z 18. točko 2. člena Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014 z dne 17. junija 2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe (UL L št. 187 z dne 21.6.2014, str. 1), zadnjič spremenjene z Uredbo Komisije (EU) 2020/972 z dne 2. julija 2020 o spremembi Uredbe (EU) št. 1407/2013 v zvezi s podaljšanjem njene veljavnosti in o spremembi Uredbe (EU) št. 651/2014 v zvezi s podaljšanjem njene veljavnosti in ustreznimi prilagoditvami (UL L št. 215 z dne 7.7.2020, str. 3).
    (2) Upravičenec ne more biti neposredni ali posredni uporabnik proračuna Republike Slovenije oziroma proračuna občine, katerega delež prihodkov iz javnih virov ali iz odstopljenih javnih virov je bil v letu 2020 višji od 70 odstotkov.

    (3) Šteje se, da upravičenec zaradi posledic epidemije COVID-19 ne more opravljati dejavnosti ali jo opravlja v bistveno zmanjšanem obsegu, če bodo prihodki upravičenca v letu 2021 zaradi posledic epidemije COVID-19 upadli za več kot 20 odstotkov glede na leto 2019 oziroma 2020. Če ni posloval v celotnem letu 2019, 2020 oziroma 2021, je do pomoči upravičen tudi tisti upravičenec, ki se mu bodo povprečni mesečni prihodki leta 2021 znižali za več kot 20 odstotkov glede na povprečne mesečne prihodke v letu 2019, 2020 oziroma 2021. Če v letu 2019 in 2020 ni posloval, je do pomoči upravičen tudi tisti upravičenec, ki se mu bodo povprečni mesečni prihodki v letu 2021 znižali za več kot 20 odstotkov glede na povprečne mesečne prihodke v letu 2021 do 31. maja 2021. Če pogoj iz tega odstavka ni dosežen, mora upravičenec vrniti celotno pomoč v skladu s 30. členom tega zakona.

    (4) Ne glede na prejšnji odstavek se pri izračunu upada prihodkov od prodaje lahko upošteva prihodke od prodaje glede na povprečno število zaposlenih ali prihodke od prodaje glede na vrednost osnovnih sredstev, brez zemljišč, če je tak način upoštevanja prihodkov od prodaje za upravičenca ugodnejši.

    (5) Višina pomoči za financiranje regresa za letni dopust znaša 1.024 eurov na zaposlenega. Višina pomoči se določi v sorazmernem delu zneska iz prejšnjega stavka, v kolikor ima zaposleni skladno z Zakonom o delovnih razmerjih (Uradni list RS, št. 21/13, 78/13 – popr., 47/15 – ZZSDT, 33/16 – PZ-F, 52/16, 15/17 – odl. US, 22/19 – ZPosS, 81/19 in 203/20 – ZIUPOPDVE; v nadaljnjem besedilu: ZDR-1) pravico do regresa v sorazmernem delu. Pomoč za financiranje regresa se določi glede na število zaposlenih vključenih v zavarovanje na podlagi 14. člena ZPIZ-2 na dan uveljavitve tega zakona.

    (6) Pomoč za financiranje regresa iz tega člena mora upravičenec nameniti za izplačilo regresa za zaposlene, kot jim pripada skladno z ZDR-1. Če upravičenec ne izplača regresa zaposlenim v roku, določenim v 131. členu ZDR-1, mora vrniti prejeto pomoč iz tega člena.

    (7) Za upravičenca, ki ugotavlja prihodke po pravilih računovodenja, so prihodki od prodaje iz tega člena čisti prihodki od prodaje, ugotovljeni po pravilih računovodenja.

    (8) Upravičena višina pomoči za financiranje regresa za letni dopust se ugotavlja na osnovi predloženih obračunov davčnega odtegljaja, na katerih delodajalec prikaže izplačilo regresa, podatkov o zaposlenih pri delodajalcu ali drugih dokazil.«.