Predlogi zakonov - konec postopka - Izbran dokument

1638-VIII Amandma (Za novi 6.a člen) 1. 2. 2021 [SD - Poslanska skupina Socialnih demokratov, LMŠ - Poslanska skupina Liste Marjana Šarca, Levica - Poslanska skupina Levica, SAB - Poslanska skupina Stranke Alenke Bratušek, nepravilno vložen]

Evidenčni podatki

Vrsta dokumenta: Amandma
Naslov zadeve: Zakon o dodatnih ukrepih za omilitev posledic COVID-19
Datum vložitve: 1. 2. 2021
EPA: 1638 - VIII
Kratica: ZDUOP
Faza: druga obravnava MDT - nujni postopek
Vrsta postopka: nujni
Predlagatelj: Poslanska skupina Socialnih demokratov
Odločitev: nepravilno vložen
Zveza: Za novi 6.a člen
Obrazložitev: Vsebina členov, na katera se nanaša amandma, ni interventne narave, temveč gre za sistemski poseg v Zakon o delovnih razmerjih in Zakon o javnih uslužbencih s posegom na polje odpovedi pogodbe o zaposlitvi in z odstopom od temeljnega postulata delovnega prava, in sicer da je odpoved pogodbe o zaposlitvi s strani delodajalca upravičena le v primeru utemeljenega in resnega razloga, ki onemogoča nadaljevanje dela pod pogoji iz pogodbe o zaposliti. Konvencija MOD št. 158 o prenehanju delovnega razmerja na pobudo delodajalca v 4. členu določa, da »delovno razmerje ne preneha, če za to ni resnega razloga v zvezi s sposobnostjo ali obnašanjem delavca ali v zvezi z operativnimi potrebami podjetja, ustanove ali službe«. Sprejeta rešitev, katere črtanje predlagamo je po našem prepričanju tudi nasprotju z več členi Ustave RS, med drugim z 2., 8., 14. in 66. členom, zaradi česar je tudi že bila na Ustavno sodišče vložena zahteva za presojo skladnosti z Ustavo s predlogom za začasno zadržanje. Gre za člena, ki omogočata povsem arbitrarno odločanje delodajalcev o nadaljevanju delovnega razmerja po izpolnitvi pogojev za upokojitev in za diskriminatorno obravnavo starejših delavcev, ki so postavljeni v slabši položaj z možnostjo odpovedi pogodbe o zaposlitvi brez utemeljenega razloga izključno zato, ker so izpolnili pogoje za starostno upokojitev. Rešitev je še posebej neutemeljena zaradi dejstva, da je Slovenija med državami članicami EU med državami z najnižjo stopnjo delovne aktivnosti starejših delavcev, na kar je Slovenijo opozarjala tudi Evropska komisija (nazadnje v priporočilih v okviru Evropskega semestra leta 2019), vrsta ukrepov v zadnjih letih pa je bila usmerjena prav v podaljševanje delovne aktivnosti starejših delavcev, da se ne bi upokojevali takoj po izpolnitvi pogojev za upokojitev. Namen teh ukrepov je bil podpora dolgoročni vzdržnosti pokojninskega sistema, ki mu zaradi sprejete rešitve grozi potencialno takojšen pripad več tisoč novih upokojencev in s tem veliko povečanje izdatkov za pokojnine. Sprejeta rešitev tudi ruši soglasje socialnih partnerjev ob zadnji manjši pokojninski reformi, katere del je bila tudi opustitev predloga o možnostih prenehanja pogodbe o zaposlitvi ob izpolnitvi pogojev za starostno upokojitev. Nenazadnje rešitvi ostro nasprotujemo tudi zato, ker ni bila predmet usklajevanja med socialnimi partnerji na ESS ali kako drugače, kljub temu, da so se spremembe Zakona o delovnih razmerjih kot temeljnega akta, ki ureja pravice in obveznosti zaposlenih, vedno sprejemale s soglasjem socialnih partnerjev.
Vsebina
Za 6. členom se doda novi, 6a. člen, ki se glasi:
»6a. člen

V Zakonu o interventnih ukrepih za pomoč pri omilitvi posledic drugega vala epidemije COVID 19 (Uradni list RS, št. 203/20) se 21. in 22. člen ZIUPOPDVE črtata.«.