Evidenčni podatki |
Vrsta dokumenta: Amandma |
Naslov zadeve: Zakon o interventnih ukrepih za pomoč pri omilitvi posledic drugega vala epidemije COVID-19 (PKP7) |
Datum vložitve: 28. 12. 2020 |
EPA: 1557 - VIII |
Kratica: ZIUPOPDVE |
Faza: druga obravnava MDT - nujni postopek |
Vrsta postopka: nujni |
Predlagatelj: Poslanska skupina Slovenske demokratske stranke |
Odločitev: sprejet |
Rezultat glasovanja: Kvorum 0 Za 11 Proti 0 |
Datum in čas glasovanja: 28. 12. 2020 19:03:59 |
Seja DZ: 14 052. Nujna |
Zveza: K 38. členu |
Obrazložitev: Minister za zdravje je na podlagi Zakona o nalezljivih boleznih izdal Odredbo o
začasni vključitvi izvajalcev prevozov pacientov v sistem izvajanja nujne
medicinske pomoči (Uradni list RS, št. 145/20 in 190/20), na podlagi katere se
izvajalci nenujnih prevozov pacientov začasno vključujejo v sistem izvajanja
nujnih prevozov pacientov s COVID-19. Vsak od izvajalcev, ki ima dovoljenje za
delo in sklenjeno pogodbo z ZZZS za izvajanje prevozov pacientov, je dolžan
zagotoviti vsaj 20 % zmogljivosti za ekipe nenujnih prevozov v matični območni
enoti ZZZS. Cilj je razbremenitev ekip NMP, ki so morale nujne prevoze
opravljati tudi izven svojega območja delovanja, kar je onemogočalo ustrezno
zagotavljanje NMP na matičnem terenu in s tem se je povečalo število neželenih
dogodkov. Razpored dela izdela izvajalcev, ki opravljajo delo po tej odredbi,
izdela Dispečerska služba zdravstva, ki izvaja tudi aktivacijo ekip, koordinira
prevoze pacientov s COVID-19 in vodi ustrezne evidence opravljenega dela.
Ministrstvo za zdravje spremlja epidemiološko situacijo in zasedenost bolnišnic
in z dispečersko službo mesečno usklajuje število izvajalcev za izvajanje
prevozov bolnikov, obolelih s COVID-19. Izvajalcu se prizna in povrne strošek
za ekipo po enaki metodologiji, kot se priznava v splošnem dogovoru izvajalcem
NMP, saj gre za podobno vrsto storitev, povečano za uporabo osebne varovalne
opreme, čiščenje oziroma razkuževanje reševalnih vozil in ustrezne dodatke za
delo ob epidemiji izvajalcem. Kontrola zahtevka izvajalca se izvede na podlagi
podatkov Dispečerske službe zdravstva. Predviden finančni učinek za 20 ekip
(brez dodatnih stroškov) je cca. 1.661.660 EUR v letu 2020 in 1.161.660 v letu
2021.
Prav tako je nujno, da se področje cepljenja proti COVID-19 dodatno uredi v
predlogu zakona, ne glede na podlage v ZZVZZ, ki v zvezi z nalezljivimi
boleznimi in nevarnostmi za zdravje ureja zgolj financiranje rednih nalog NIJZ.
V primeru cepljenja COVID-19 gre za izreden in nujen ukrep, ki vključuje
financiranje cepiv, ki jih je Republika Slovenija že naročila prek skupnih
javnih naročil Evropske unije in kritje vseh drugih stroškov. Ti stroški bodo
znašali tudi do višine 100 mio eur ali več. V veljavnem proračunu Republike
Slovenije ta sredstva niso predvidena, zato je po našem mnenju potrebna
umestitev v interventni zakon, ki ureja akutno situacijo. V skladu s prakso
drugih držav se sredstva za pokrivanje izrednih ukrepov, vključno s cepljenjem,
zagotavljajo iz dodatnih virov, saj bi umestitev v redno financiranje
zdravstvenega varstva pomenila izpad za prebivalstvo nujnih zdravstvenih
storitev.
V dopolnitvijo drugega odstavka se vzpostavlja pravna podlaga za financiranje
storitev iz 67.č člena ZIPRS2021, ki so jih izvajalci zdravstvene dejavnosti
prepozno poslali na ZZZS oziroma so presegli mejo 50 mio eur, kot jo je določal
ZIPRS2021. Te storitve, ki so bile dejansko opravljane, nimajo trenutno pravne
podlage za financiranje ne v ZIPRS2021, ne v Splošnem dogovoru za leto 2020.
Prav tako trenutno ni pravne podlage za financiranje zdravila remdesivir, ki
je namenjeno COVID-19 bolnikom. |
|