Predlogi zakonov - konec postopka - Izbran dokument

1557-VIII Amandma (K 38. členu) 28. 12. 2020 [SDS - Poslanska skupina Slovenske demokratske stranke, SMC - Poslanska skupina Stranke modernega centra, NSi - Poslanska skupina Nova Slovenija - krščanski demokrati, sprejet]

Evidenčni podatki

Vrsta dokumenta: Amandma
Naslov zadeve: Zakon o interventnih ukrepih za pomoč pri omilitvi posledic drugega vala epidemije COVID-19 (PKP7)
Datum vložitve: 28. 12. 2020
EPA: 1557 - VIII
Kratica: ZIUPOPDVE
Faza: druga obravnava MDT - nujni postopek
Vrsta postopka: nujni
Predlagatelj: Poslanska skupina Slovenske demokratske stranke
Odločitev: sprejet
Rezultat glasovanja: Kvorum 0 Za 11 Proti 0
Datum in čas glasovanja: 28. 12. 2020 19:03:59
Seja DZ: 14 052. Nujna
Zveza: K 38. členu
Obrazložitev: Minister za zdravje je na podlagi Zakona o nalezljivih boleznih izdal Odredbo o začasni vključitvi izvajalcev prevozov pacientov v sistem izvajanja nujne medicinske pomoči (Uradni list RS, št. 145/20 in 190/20), na podlagi katere se izvajalci nenujnih prevozov pacientov začasno vključujejo v sistem izvajanja nujnih prevozov pacientov s COVID-19. Vsak od izvajalcev, ki ima dovoljenje za delo in sklenjeno pogodbo z ZZZS za izvajanje prevozov pacientov, je dolžan zagotoviti vsaj 20 % zmogljivosti za ekipe nenujnih prevozov v matični območni enoti ZZZS. Cilj je razbremenitev ekip NMP, ki so morale nujne prevoze opravljati tudi izven svojega območja delovanja, kar je onemogočalo ustrezno zagotavljanje NMP na matičnem terenu in s tem se je povečalo število neželenih dogodkov. Razpored dela izdela izvajalcev, ki opravljajo delo po tej odredbi, izdela Dispečerska služba zdravstva, ki izvaja tudi aktivacijo ekip, koordinira prevoze pacientov s COVID-19 in vodi ustrezne evidence opravljenega dela. Ministrstvo za zdravje spremlja epidemiološko situacijo in zasedenost bolnišnic in z dispečersko službo mesečno usklajuje število izvajalcev za izvajanje prevozov bolnikov, obolelih s COVID-19. Izvajalcu se prizna in povrne strošek za ekipo po enaki metodologiji, kot se priznava v splošnem dogovoru izvajalcem NMP, saj gre za podobno vrsto storitev, povečano za uporabo osebne varovalne opreme, čiščenje oziroma razkuževanje reševalnih vozil in ustrezne dodatke za delo ob epidemiji izvajalcem. Kontrola zahtevka izvajalca se izvede na podlagi podatkov Dispečerske službe zdravstva. Predviden finančni učinek za 20 ekip (brez dodatnih stroškov) je cca. 1.661.660 EUR v letu 2020 in 1.161.660 v letu 2021. Prav tako je nujno, da se področje cepljenja proti COVID-19 dodatno uredi v predlogu zakona, ne glede na podlage v ZZVZZ, ki v zvezi z nalezljivimi boleznimi in nevarnostmi za zdravje ureja zgolj financiranje rednih nalog NIJZ. V primeru cepljenja COVID-19 gre za izreden in nujen ukrep, ki vključuje financiranje cepiv, ki jih je Republika Slovenija že naročila prek skupnih javnih naročil Evropske unije in kritje vseh drugih stroškov. Ti stroški bodo znašali tudi do višine 100 mio eur ali več. V veljavnem proračunu Republike Slovenije ta sredstva niso predvidena, zato je po našem mnenju potrebna umestitev v interventni zakon, ki ureja akutno situacijo. V skladu s prakso drugih držav se sredstva za pokrivanje izrednih ukrepov, vključno s cepljenjem, zagotavljajo iz dodatnih virov, saj bi umestitev v redno financiranje zdravstvenega varstva pomenila izpad za prebivalstvo nujnih zdravstvenih storitev. V dopolnitvijo drugega odstavka se vzpostavlja pravna podlaga za financiranje storitev iz 67.č člena ZIPRS2021, ki so jih izvajalci zdravstvene dejavnosti prepozno poslali na ZZZS oziroma so presegli mejo 50 mio eur, kot jo je določal ZIPRS2021. Te storitve, ki so bile dejansko opravljane, nimajo trenutno pravne podlage za financiranje ne v ZIPRS2021, ne v Splošnem dogovoru za leto 2020. Prav tako trenutno ni pravne podlage za financiranje zdravila remdesivir, ki je namenjeno COVID-19 bolnikom.
Vsebina
Za besedilom člena, ki postane prvi odstavek, se dodajo novi drugi do sedmi odstavek, ki se glasijo:

»(2) Iz sredstev proračuna Republike Slovenije ali sredstev, prejetih iz proračuna Evropske unije, se zagotavljajo sredstva za prevoze pacientov, obolelih s COVID-19, in sicer za izvajalce nenujnih prevozov pacientov, ki se začasno vključujejo v sistem izvajanja nujne medicinske pomoči. Postopek in višino povračila sredstev s sklepom določi minister, pristojen za zdravje. Iz sredstev proračuna Republike Slovenije ali sredstev, prejetih iz proračuna Evropske unije, se zagotovijo tudi dodatna sredstva za pokrivanje materialnih stroškov iz 67.č člena Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2020 in 2021 (Uradni list RS, št. 75/19, 61/20 – ZDLGPE in 133/20), ki so jih izvajalci zdravstvene dejavnosti zahtevali z zahtevki, ki so jih posredovali ZZZS do vključno 30. novembra 2020, ter sredstva za povrnitev stroškov v zvezi z nakupom zdravil za zdravljenje COVID-19 izvajalcem zdravstvene dejavnosti, ki jim je minister, pristojen za zdravje, izdal pooblastilo za nakup teh zdravil.

(3) Cepljenje proti COVID-19 se zagotovi za vse, ki imajo stalno ali začasno prebivališče na območju Republike Slovenije in za osebe, ki prebivališča v Republiki Sloveniji nimajo, so pa zaposlene pri delodajalcu s sedežem v Republiki Sloveniji. Minister, pristojen za zdravje, v skladu z nacionalno strategijo cepljenja proti COVID-19 določi način izvedbe cepljenja proti COVID-19, vključno s ciljnimi skupinami za cepljenje proti COVID-19.

(4) Iz proračuna Republike Slovenije oziroma sredstev, pridobljenih iz proračuna Evropske unije, se zagotavljajo sredstva za stroške, povezane s cepljenjem.

(5) Zagotavljanje podatkov o izvedenem cepljenju in morebitnih neželenih učinkih cepljenja in evidentiranje v skladu z metodološkimi navodili NIJZ, objavljenimi na spletni strani NIJZ, je za izvajalce cepljenja obvezno. Do povračila stroškov so upravičeni le izvajalci zdravstvene dejavnosti, ki podatke evidentirajo v skladu z navedenimi navodili NIJZ ter sproti posredujejo zapise o cepljenju in morebitnih neželenih učinkih cepljenja v CRPP in zbirko Register obveznikov za cepljenje in izvajanja cepljenja iz zakona, ki ureja zbirke podatkov s področja zdravstvenega varstva.

(6) Ukrep cepljenja proti COVID-19 velja do 31. decembra 2023.«.