Predlogi zakonov - konec postopka - Izbran dokument

1557-VIII Amandma (K 10. členu) 28. 12. 2020 [SDS - Poslanska skupina Slovenske demokratske stranke, SMC - Poslanska skupina Stranke modernega centra, NSi - Poslanska skupina Nova Slovenija - krščanski demokrati, sprejet]

Evidenčni podatki

Vrsta dokumenta: Amandma
Naslov zadeve: Zakon o interventnih ukrepih za pomoč pri omilitvi posledic drugega vala epidemije COVID-19 (PKP7)
Datum vložitve: 28. 12. 2020
EPA: 1557 - VIII
Kratica: ZIUPOPDVE
Faza: druga obravnava MDT - nujni postopek
Vrsta postopka: nujni
Predlagatelj: Poslanska skupina Slovenske demokratske stranke
Odločitev: sprejet
Rezultat glasovanja: Kvorum 0 Za 11 Proti 8
Datum in čas glasovanja: 28. 12. 2020 18:07:05
Seja DZ: 14 052. Nujna
Zveza: K 10. členu
Obrazložitev: Upoštevali smo nomotehnične pripombe ZPS DZ. Dodatno smo upoštevali pripombo glede potrebne dopolnitve obrazložitve, zakaj se upravičenec izjavi glede povprečnega števila zaposlenih, kar je dopolnjeno. Ustrezno smo popravili določbo v novem šestem odstavku, kjer gre za izjemo samo od petega odstavka 109. člena. Če ne bi črtali sklicevanja na tretji in četrti odstavek, bi se lahko ta tej podlagi razumelo tudi, da se pri izračunu zneska nadomestila za kritje fiksnih stroškov upoštevajo prihodki od prodaje iz leta 2019, povečani za enak odstotek kot se je povečalo število povprečno zaposlenih ali vrednost sredstev (pomoč bi bila višja, saj bi se računala od povečanih prihodkov), ali da se upoštevajo povprečni prihodki od prodaje iz leta 2019 glede na vrednost sredstev ali število povprečno zaposlenih (v tem primeru bi bila pomoč nižja ali je celo ne bi bilo). Na koncu novega šestega odstavka smo dodali tudi dikcijo, da upravičenec v izjavi navede, da bo pri izračunu upada prihodkov upošteval povprečne prihodke od prodaje. Dodatna obrazložitev: Ukrep je namenjen dejavnostim, ki so jim zelo upadli prihodki od prodaje v upravičenem obdobju (več kot 70 odstotkov), torej gre predvsem za dejavnosti, ki jim je bilo z odloki prepovedano ponujanje blaga in storitev potrošnikom, kot so turizem in gostinstvo, industrija srečanj, trgovina, ipd. S predlaganim členom se zato določa, da višina nekritih fiksnih stroškov ne more biti višja od 2.000 evrov mesečno na zaposlenega ali na samozaposlenega oziroma družbenika, delničarja ali ustanovitelja zadruge ali zavoda, v upravičenem obdobju, če gre za upravičence, katerim so upadli prihodki od prodaje za več kot 70 odstotkov. Kot zaposleni se štejejo tako zaposleni po pogodbi za nedoločen in določen čas Metodologija izračuna povprečnega števila zaposlenih je enaka metodologiji za izračun povprečnega števila zaposlenih za namene priprave letnega poročila za AJPES, in sicer polja AOP 187 ali AOP 183 in četrtina predvidene akontacije dohodnine od dohodka iz dejavnosti za leto 2020 (pri samozaposlenih). Za namen nadzora ob uveljavljanju pravic se upošteva izjava vlagatelja. Resničnost navedb na vlogi se lahko preverja v naknadnih nadzorih. Velikost upravičenca se ugotavlja na dan oddaje vloge po kriterijih, ki veljajo za državne pomoči. Predlagana je sprememba pogoja pri upravičencih, ki so v letu 2020 ali investirali ali dodatno zaposlovali. Poleg izračuna absolutnega zneska upada prihodov od prodaje, ima upravičenec možnost izračunati upad prihodkov od prodaje glede na povprečno število zaposlenih ali glede na vrednost opredmetenih osnovnih sredstev brez zemljišč. Na ta način so iz vpliva na upravičenost do pomoči izvzeti prihodki, ki so posledica dodatnega zaposlovanja ali investicij. Podajamo primer: A. Prihodki od prodaje 4/4 2019: 500.000 EUR B. Prihodki od prodaje 4/4 2020: 450.000 EUR C. Povprečno število zaposlenih 4/4 2019: 10 D. Povprečno število zaposlenih 4/4 2020: 12 E. OOS, brez zemljišč 31.12.2019: 100.000 EUR F. OOS, brez zemljišč 31.12.2020: 150.000 EUR 1) Upad prihodkov od prodaje (1-B/A) * 100 = 10% 2) Upad prihodkov od prodaje glede na povprečno število zaposlenih: (1-(B/D)/(A/C)) * 100 = 25% 3) Upad prihodkov od prodaje glede na OOS, brez zemljišč (1-(B/F)/(A/E)) * 100 = 40% Iz primera izhaja, da znaša upad prihodka od prodaje 10%, upad prihodkov od prodaje glede na povprečno število zaposlenih znaša 25%, upad prihodkov od prodaje glede na opredmetena osnovna sredstva brez zemljišč pa 40 %. Upravičenec lahko uveljavlja pomoč na podlagi upada prihodkov od prodaje glede na opredmetena osnovna sredstva brez zemljišč. Ker davčni organ ne razpolaga s podatki o povprečnem številu zaposlenih v obdobju, prihodki od prodaje in podatki o vlaganju in stanju opredmetenih osnovnih sredstev, se za namene nadzora ob uveljavljanju pravic upošteva izjava vlagatelja. Resničnost navedb na vlogi se lahko preverja v naknadnih nadzorih. Finančna uprava RS izplača pomoč v obliki povračila dela nekritih fiksnih stroškov za upravičence, ki so predložili izjavo v novembru in decembru 2020 do 20. januarja 2021. Izplačila bodo potekala od začetka januarja do 20. januarja 2021, kar bo omogočilo da upravičenci čim prej prejmejo sredstva Predlagano je, da se upravičencem, ki so v letu 2020 ali investirali v opredmetena ali dodatno zaposlovali, v kolikor izpolnjujejo pogoje, dodeli državna pomoč skladno z Začasnim okviru EU, točka 3.1, kjer je lahko maksimalna državna pomoči 800.000 EUR (kar vključuje tudi že do sedaj prejete pomoči po točki 3.1). Upravičenec se v izjavi, ki o predloži na FURS, izjavi med drugim tudi o povprečnem številu zaposlenih po pogodbi o zaposlitvi, z namenom izračuna višine upravičenja državne pomoči. Prav tako v izjavi navede, da je pri izračunu upada prihodkov upošteval povprečen prihodke od prodaje.
Vsebina
10. člen se spremeni tako da se glasi:
»10. člen

V 109. členu se v drugem odstavku doda nova alineja, ki se glasi:
»- oseba iz prvega odstavka tega člena, ki ji je bila izrečena globa zaradi kršitve odloka, izdanega na podlagi prvega odstavka 39. člena Zakona o nalezljivih boleznih (Uradni list RS, št. 33/06 – uradno prečiščeno besedilo, 49/20 – ZIUZEOP in 142/20).«

V petem odstavku se besedilo pod tabelo spremeni, tako da se glasi:
»vendar ne več kot:

- 1000,00 eurov mesečno na zaposlenega ali samozaposlenega oziroma družbenika, delničarja ali ustanovitelja zadruge ali zavoda skladno z drugo alinejo prvega odstavka tega člena, v upravičenem obdobju, ki so jim prihodki od prodaje upadli za 30,00 do vključno 70,00 odstotkov,

- 2000,00 eurov mesečno na zaposlenega ali samozaposlenega oziroma družbenika, delničarja ali ustanovitelja zadruge ali zavoda skladno z drugo alinejo prvega odstavka tega člena, v upravičenem obdobju, ki so jim prihodki od prodaje upadli za več kot 70 odstotkov,

- 70,00 odstotkov neto izgube (AOP 187 ali AOP 183 in četrtina predvidene akontacije dohodnine od dohodka iz dejavnosti za leto 2020) upravičenca, ki je srednje veliko ali veliko podjetje, navedene v izkazih poslovnega izida v upravičenem obdobju oziroma 90,00 odstotkov neto izgube (AOP 187 ali AOP 183 in četrtina predvidene akontacije dohodnine od dohodka iz dejavnosti za leto 2020) upravičenca, ki je mikro ali malo podjetje, v izkazih poslovnega izida v upravičenem obdobju. V ugotavljanje poslovnega izida se ne šteje pomoč pridobljena s tem ukrepom. Velikost upravičenca se določa skladno s Prilogo 1 Uredbe Komisije 651/2014/EU na dan oddaje vloge. Upravičenec navede velikost v izjavi iz prvega odstavka 110. člena tega zakona.
Upravičenec se v izjavi iz prvega odstavka 110. člena tega zakona izjavi o povprečnem številu zaposlenih po pogodbi o zaposlitvi v obdobju od 1.12.2019 do 30.11.2020 za namene izračuna višine upravičenja iz prve in druge alineje tega odstavka. Povprečno število zaposlenih se izračuna kot število delovnih ur v prej navedenem obdobju, za katere so zaposleni dobili plačo in nadomestilo plače v breme delodajalca, pri čemer se upošteva ure na delu, praznike, dopuste in nadomestilo plače iz lastnih sredstev v primerih nezmožnosti delavca za delo zaradi njegove bolezni ali poškodbe, ki ni povezana z delom in nadomestilo plače iz lastnih sredstev v primerih nezmožnosti za delo delavca zaradi poklicne bolezni ali poškodbe pri delu v primerjavi s številom možnih delovnih ur za to obdobju, in sicer na dve decimalki natančno.«.

(2) Za petim odstavkom se doda nov šesti odstavek, ki se glasi:
»(6) Ne glede na peti odstavek tega člena se pri izračunu upada prihodkov od prodaje lahko upošteva prihodke od prodaje v upravičenem obdobju glede na povprečno število zaposlenih ali prihodke od prodaje glede na vrednost osnovnih sredstev, brez zemljišč, če je tak način upoštevanja prihodkov od prodaje za upravičenca ugodnejši. Upravičenec v izjavi iz prvega odstavka 110. člena tega zakona izjavi, da je pri izračunu upada prihodkov od prodaje upošteval povprečne prihodke od prodaje iz prvega stavka tega odstavka.«.

Dosedanji šesti odstavek postane sedmi odstavek.

V dosedanjem sedmem odstavku, ki postane osmi odstavek, se za besedilom »1. septembra 2020,« doda besedilo »in za upravičence iz šestega odstavka tega člena«.

Dosedanji osmi do deseti odstavek postanejo deveti do enajsti odstavek.«