Evidenčni podatki |
Vrsta dokumenta: Amandma |
Naslov zadeve: Zakon o interventnih ukrepih za pomoč pri omilitvi posledic drugega vala epidemije COVID-19 (PKP7) |
Datum vložitve: 28. 12. 2020 |
EPA: 1557 - VIII |
Kratica: ZIUPOPDVE |
Faza: druga obravnava MDT - nujni postopek |
Vrsta postopka: nujni |
Predlagatelj: Poslanska skupina Slovenske demokratske stranke |
Odločitev: sprejet |
Rezultat glasovanja: Kvorum 0 Za 11 Proti 8 |
Datum in čas glasovanja: 28. 12. 2020 18:07:05 |
Seja DZ: 14 052. Nujna |
Zveza: K 10. členu |
Obrazložitev: Upoštevali smo nomotehnične pripombe ZPS DZ. Dodatno smo upoštevali pripombo
glede potrebne dopolnitve obrazložitve, zakaj se upravičenec izjavi glede
povprečnega števila zaposlenih, kar je dopolnjeno. Ustrezno smo popravili
določbo v novem šestem odstavku, kjer gre za izjemo samo od petega odstavka
109. člena. Če ne bi črtali sklicevanja na tretji in četrti odstavek, bi se
lahko ta tej podlagi razumelo tudi, da se pri izračunu zneska nadomestila za
kritje fiksnih stroškov upoštevajo prihodki od prodaje iz leta 2019, povečani
za enak odstotek kot se je povečalo število povprečno zaposlenih ali vrednost
sredstev (pomoč bi bila višja, saj bi se računala od povečanih prihodkov), ali
da se upoštevajo povprečni prihodki od prodaje iz leta 2019 glede na vrednost
sredstev ali število povprečno zaposlenih (v tem primeru bi bila pomoč nižja
ali je celo ne bi bilo). Na koncu novega šestega odstavka smo dodali tudi
dikcijo, da upravičenec v izjavi navede, da bo pri izračunu upada prihodkov
upošteval povprečne prihodke od prodaje.
Dodatna obrazložitev:
Ukrep je namenjen dejavnostim, ki so jim zelo upadli prihodki od prodaje v
upravičenem obdobju (več kot 70 odstotkov), torej gre predvsem za dejavnosti,
ki jim je bilo z odloki prepovedano ponujanje blaga in storitev potrošnikom,
kot so turizem in gostinstvo, industrija srečanj, trgovina, ipd.
S predlaganim členom se zato določa, da višina nekritih fiksnih stroškov ne
more biti višja od 2.000 evrov mesečno na zaposlenega ali na samozaposlenega
oziroma družbenika, delničarja ali ustanovitelja zadruge ali zavoda, v
upravičenem obdobju, če gre za upravičence, katerim so upadli prihodki od
prodaje za več kot 70 odstotkov.
Kot zaposleni se štejejo tako zaposleni po pogodbi za nedoločen in določen čas
Metodologija izračuna povprečnega števila zaposlenih je enaka metodologiji za
izračun povprečnega števila zaposlenih za namene priprave letnega poročila za
AJPES, in sicer polja AOP 187 ali AOP 183 in četrtina predvidene akontacije
dohodnine od dohodka iz dejavnosti za leto 2020 (pri samozaposlenih). Za namen
nadzora ob uveljavljanju pravic se upošteva izjava vlagatelja. Resničnost
navedb na vlogi se lahko preverja v naknadnih nadzorih.
Velikost upravičenca se ugotavlja na dan oddaje vloge po kriterijih, ki veljajo
za državne pomoči.
Predlagana je sprememba pogoja pri upravičencih, ki so v letu 2020 ali
investirali ali dodatno zaposlovali.
Poleg izračuna absolutnega zneska upada prihodov od prodaje, ima upravičenec
možnost izračunati upad prihodkov od prodaje glede na povprečno število
zaposlenih ali glede na vrednost opredmetenih osnovnih sredstev brez zemljišč.
Na ta način so iz vpliva na upravičenost do pomoči izvzeti prihodki, ki so
posledica dodatnega zaposlovanja ali investicij. Podajamo primer:
A. Prihodki od prodaje 4/4 2019: 500.000 EUR
B. Prihodki od prodaje 4/4 2020: 450.000 EUR
C. Povprečno število zaposlenih 4/4 2019: 10
D. Povprečno število zaposlenih 4/4 2020: 12
E. OOS, brez zemljišč 31.12.2019: 100.000 EUR
F. OOS, brez zemljišč 31.12.2020: 150.000 EUR
1) Upad prihodkov od prodaje
(1-B/A) * 100 = 10%
2) Upad prihodkov od prodaje glede na povprečno število zaposlenih:
(1-(B/D)/(A/C)) * 100 = 25%
3) Upad prihodkov od prodaje glede na OOS, brez zemljišč
(1-(B/F)/(A/E)) * 100 = 40%
Iz primera izhaja, da znaša upad prihodka od prodaje 10%, upad prihodkov od
prodaje glede na povprečno število zaposlenih znaša 25%, upad prihodkov od
prodaje glede na opredmetena osnovna sredstva brez zemljišč pa 40 %.
Upravičenec lahko uveljavlja pomoč na podlagi upada prihodkov od prodaje glede
na opredmetena osnovna sredstva brez zemljišč.
Ker davčni organ ne razpolaga s podatki o povprečnem številu zaposlenih v
obdobju, prihodki od prodaje in podatki o vlaganju in stanju opredmetenih
osnovnih sredstev, se za namene nadzora ob uveljavljanju pravic upošteva izjava
vlagatelja. Resničnost navedb na vlogi se lahko preverja v naknadnih nadzorih.
Finančna uprava RS izplača pomoč v obliki povračila dela nekritih fiksnih
stroškov za upravičence, ki so predložili izjavo v novembru in decembru 2020 do
20. januarja 2021. Izplačila bodo potekala od začetka januarja do 20. januarja
2021, kar bo omogočilo da upravičenci čim prej prejmejo sredstva
Predlagano je, da se upravičencem, ki so v letu 2020 ali investirali v
opredmetena ali dodatno zaposlovali, v kolikor izpolnjujejo pogoje, dodeli
državna pomoč skladno z Začasnim okviru EU, točka 3.1, kjer je lahko maksimalna
državna pomoči 800.000 EUR (kar vključuje tudi že do sedaj prejete pomoči po
točki 3.1).
Upravičenec se v izjavi, ki o predloži na FURS, izjavi med drugim tudi o
povprečnem številu zaposlenih po pogodbi o zaposlitvi, z namenom izračuna
višine upravičenja državne pomoči. Prav tako v izjavi navede, da je pri
izračunu upada prihodkov upošteval povprečen prihodke od prodaje.
|
|