Evidenca zapisa seje (v pregledu)

Polni naziv telesa - št. in vrsta seje
Državni zbor - 06. Izredna
Datum zasedanja
22. 6. 2022
Vsebina zapisa seje (v pregledu)

REPUBLIKA SLOVENIJA

DRŽAVNI ZBOR
6. izredna seja
(22. junij 2022)



Sejo je vodila predsednica mag. Urška Klakočar Zupančič.

Seja se je začela ob 16. uri.


PREDSEDNICA MAG. URŠKA KLAKOČAR ZUPANČIČ: Spoštovane kolegice poslanke in kolegi poslanci, gospe in gospodje, začenjam 6. izredno sejo Državnega zbora, ki sem jo sklicala na podlagi 1. odstavka 58. člena in 2. odstavka 60. člena Poslovnika Državnega zbora.
Obveščena sem, da se današnje seje ne morejo udeležiti naslednje poslanke in poslanci: Ferenc Horvŕth, Aleksander Reberšek, Jožef Horvat, mag. Matej Tonin, Anja Bah Žibert, Alenka Helbl, Jožef Jelen, Jelka Godec, Tomaž Lisec, mag. Branko Grims in Franc Rosec. In z veseljem ugotavljam, da ste vsi drugi prisotni na seji.
Na sejo sem vabila predstavnike Vlade in vse, ki ste tukaj, lepo pozdravljam.
Prehajamo na določitev dnevnega reda 6. izredne seje Državnega zbora, ki ste ga prejeli v torek, 21. junija, s sklicem seje. O predlogu dnevnega reda bomo odločali v skladu z 2. odstavkom 64. člena Poslovnika.
Prehajamo na obravnavo in odločanje o predlogu za širitev dnevnega reda. Mandatno-volilna komisija je Državnemu zboru predlagala, da dnevni red 6. izredne seje razširi z mandatno-volilnimi zadevami, ki bi jih obravnavali kot 2. točko dnevnega reda. Predlog ste prejeli danes, 22. junija, in je objavljen na e-klopi.
Želi besedo predsednica Mandatno-volilne komisije Janja Sluga?
Aha, se opravičujem, postopkovno, ja, izvolite.

MAG. KARMEN FURMAN (PS SDS): Hvala lepa za besedo.
V Poslanski skupini SDS torej nasprotujemo predlogu za razširitev dnevnega reda s točko mandatno-volilne zadeve, zlasti s točko 1.c glede odpoklica dveh nadzornikov SDH-ja, zato je predlog, proceduralni, da koalicija ponovno razmisli o tem predlogu, zlasti pod točko 1.c, in točko umakne z dnevnega reda. Namreč, odbor oziroma Komisija za mandatno-volilne zahteve(?) je danes dopoldan o tem glasovala. Točka trenutno že danes torej na izredni seji Državnega zbora, tako da v tem času se poslanci nismo mogli soočiti niti s stališči Mandatno-volilne komisije, kaj šele seznaniti z obrazložitvami in stališči obeh predlogov kandidatov za razrešitev obeh nadzornikov v SDH-ju.
Dejstvo je tudi, da, veliko smo poslušali o tem, da v novi svobodi govorite o tem, da boste strokovno kadrovali. Danes pa pod točko 1.c torej predlog za razrešitev dveh strokovnjakov iz Nadzornega sveta SDH-ja. Eden je doktor znanosti fizike, ki uspešno deluje na tem polu tako med izobraževanjem kot gospodarstvom, ekonomist z znanstvenim magisterijem, odličnimi organizacijskimi in pa s poslovnimi sposobnostmi in pa prakso, kakor tudi gospod magister Emeršič, o kateremu se navaja navzkrižje interesov. Naj bi bil direktor družbe 2TDK in hkrati član Nadzornega sveta SDH-ja, po drugi strani pa je potrebno izpostaviti predvsem dejstvo, da vas ne moti, da mesto predsednice Nadzornega sveta SDH-ja pa po drugi strani zaseda torej oseba, za katero je pa KPK v postopku preiskave ugotovila oziroma potrdila kršitev integritete.
In nenazadnje, glejte,

2. TRAK: (SC) – 16.05

(nadaljevanje) tukaj so lahko možne tudi sodbe namreč iz prakse Evropskega sodišča za človekove pravice izhaja, da imajo v tem primeru razrešeni funkcionarji tudi možnost vložitve sodb, zato resnično apeliramo na koalicijo, da ponovno razmisli o tem predlogu oziroma da danes predlog umakne iz dnevnega reda in se o tem ponovno razmisli oziroma odloča.
Hvala.

PREDSEDNICA MAG. URŠKA KLAKOČAR ZUPANČIČ: Hvala za vaš predlog.
Bom sedaj dala besedo predsednici Mandatno-volilne komisije Janji Sluga, da predstavi svoj predlog za razširitev in vas prosim, da kar iz klopi predstavite svoje stališče.

JANJA SLUGA (PS Svoboda): Hvala lepa, predsednica.
Torej, Mandatno-volilna komisija je danes zjutraj na seji, ki je bila sklicana v prejšnjem tednu poslala vsem poslankam in poslancem skupaj z vsemi gradivi obravnavala predlog, o katerem je bilo sedaj govora. Hkrati s tem sem skladno s Poslovnikom Državnega zbora na seji Mandatno-volilne komisije dana na glasovanje predloge sklepov o širitvi današnjega dnevnega reda skladno s Poslovnikom. O teh sklepih ni bilo nikakršne razprave, nikakršnih pripomb hkrati pa so bili sklepi vsi podprti z zadostno večino, zato je seveda tudi Mandatno-volilna komisija predlagala širitev dnevnega reda te izredne seje.
Hvala lepa.

PREDSEDNICA MAG. URŠKA KLAKOČAR ZUPANČIČ: Odločamo o širitvi dnevnega reda ne pa o sami vsebini točke. Želite morda besedo predstavniki poslanskih skupin? Ne. Postopkovno, izvolite.

ZVONKO ČERNAČ (PS SDS): Hvala lepa. Lep pozdrav vsem.
Danes je dober mesec od konstituirana tega Državnega zbora, ki se je konstituiral 13. maja. Smo na 6. izredni seji Državnega zbora. V tem obdobju ni bilo nobene redne seje. Jaz nisem nikjer zasledil, da so bile v Republiki Sloveniji v tem obdobju razglašene izredne razmere. Tako, da se postavlja vprašanja koliko časa bodo še te izredne razmere sklicevanje izrednih sej…

PREDSEDNICA MAG. URŠKA KLAKOČAR ZUPANČIČ: Povejte svoje postopkovni predlog, gospod Černač. Povejte svoj postopkovni predlog vezan na Poslovnik!

ZVONKO ČERNAČ (PS SDS): Ja, saj ravno to počnem, če mi boste dovolili.
Drugi del tega mojega izvajanja se pa nanaša na neizpolnjevanje pogojev, da bi bila točka 2.abc uvrščena na današnjo 6. izredno sejo, ker je Poslovnik v šestem odstavku 64. člena jasen in ne dvoumen in pravi, da Državni zbor lahko odloča o razširitvi dnevnega reda le, če so razlogi zanjo nastali po sklicu seje. Razlogi za te točke niso nastali po sklicu seje. Seja je bila sklicana včeraj 21. 6., gradivo Vlade je bilo posredovano Državnemu zboru za točke a. in b. 13. 6. in za točko c. 16. 6. Vsi ti razlogi so bili pred sklicem se šeste izredne seje in v kolikor boste vztrajali na tem, da obravnavamo te točke je to popolnoma nezakonito, kar pomeni, da bo tudi v nadaljevanju vsaj, ki bo iz vsebinskih razlogov nasprotoval odločitvam, ki naj bi bile danes sprejetje je imel toliko več formalnih možnosti, da te odločitve razveljavi. Poleg tega po vsebini ni nobenih razlogov za uvrščanje teh točk na izredno sejo iz včeraj na danes. V prvih dveh točkah imamo neke stare zadeve, ker so se postopki vlekli pol leta in ni nobene težave s tem, da se jih obravnava na redni seji. Pri točki c. pa so tudi vsebinski razlogi, ki utemeljujejo, da naj bi Državni zbor po hitrem postopku od včeraj do danes opravil razrešitev dveh članov nadzornega sveta SDH tako strokovno pomanjkljivi, da se postavlja veliko vprašanje kakršnekoli odločitve v zvezi s tem. Tako, da tako iz formalnih kot iz vsebinskih razlogov po moji oceni in po naši oceni niso izpolnjeni pogoji, da bi 2. točko lahko obravnavali na današnji 6. izredni seji, zato pričakujemo, da te obravnave danes ne bo in da bo obravnavana na eni od naslednjih sej.
Hvala.

PREDSEDNICA MAG. URŠKA KLAKOČAR ZUPANČIČ: Hvala lepa. Ko ste omenili šesti odstavek 64. člena pravi: »Državni zbor lahko odloča o razširitvi dnevnega reda le, če so razlogi zanjo nastali po sklicu seje to so in če je bilo poslancem poslano ali izročeno gradivo, ki je podlaga za uvrstitev

3. TRAK: (VP) 16.10

(nadaljevanje) zadeve na dnevni red. To tudi je bilo, tako da pogoji za odločanje o razširitvi dnevnega reda so izpolnjeni. / oglašanje iz dvorane/
A boste ponovili to, kar ste povedali? Gospod Černač, boste ponovili to, kar ste povedali? Prosim? Kaj želite, postopkovno? Izvolite postopkovno potem.

ZVONKO ČERNAČ (PS SDS): Glejte, prebrali ste šesti odstavek 64. člena. Jaz sem vam točno navedel datume, ki govorijo o tem, da razlogi za naknadno uvrstitev te točke na dnevni red seje, ki je bila sklicana včeraj, niso nastali po včerajšnjem dnevu, ampak so nastali 13. in 16. 6., torej že davno pred vašim sklicem te seje. In vi ste enostavno zaključila, razlogi so nastali, vse je okej. Ja, glejte, to ni demokracija, to ni pravo. Jaz mislim, da posiljujete poslovnik, posiljujete Državni zbor, posiljujete demokracijo. In predlagam, da nehate s tem, da se držite poslovnika vsaj v minimalnem obsegu, če že ne moremo normalno delati na rednih sejah, ker v Sloveniji niso nobene izredne razmere razglašene. Potem odložite to točko na naslednjo sejo, če je mogoče redno, če ne pa na naslednjo izredno sejo. In o njej ne moremo danes odločati, ker niso izpolnjeni poslovniški pogoji za odločanje o tem.
Hvala.

PREDSEDNICA MAG. URŠKA KLAKOČAR ZUPANČIČ: Če bo razširjen dnevni red, imate potem tudi možnost, saj veste, predlagati preložitev točke.
Zdaj pa odločamo o razširitvi dnevnega reda. / oglašanje iz dvorane/
Gospa Janja Sluga? Gospa Janja Sluga, vi povejte.

JANJA SLUGA (PS Svoboda): Hvala lepa.
Predsednica, jaz bi samo opozorila, da je kolega Černač pomešal dve različni seji Mandatno-volilne komisije. Jaz sicer vem, da ni bil prisoten in je seveda to nek lapsus, ki se mu lahko zgodi in mu ne gre tega zameriti. Vendarle pa sta danes bili dve seji in tista druga, o kateri zdaj ne odločamo, je bila sklicana včeraj. Ta, o kateri pa odločamo, je bila pa sklicana prejšnji teden, danes je bila izvedena. Kar je točno to, kot je povedala predsednica Državnega zbora, torej skladno s poslovnikom so razlogi nastali po sklicu današnje izredne seje, ker je bila seja danes zjutraj, gradivo pa ste prejeli prejšnji teden.
Hvala.

PREDSEDNICA MAG. URŠKA KLAKOČAR ZUPANČIČ: Mandatno-volilna komisija je šele danes pripravila poročilo, ki je podlaga za obravnavo zadeve, to se pravi, zato smo uvrstili zadevo kot razširitev dnevnega reda.
Zdaj pa če želite, gospod Černač? Boste še kaj? (Da.)

ZVONKO ČERNAČ (PS SDS): Glejte, lahko v okviru razprave povem, da to ne drži. Nič nisem pomešal, vse je jasno. Povem naj, kdaj so razlogi nastali. Razlogi so nastali tisti trenutek, ko je gradivo z vlade prišlo v Državni zbor in to je bilo 13. oziroma 16. junija. Vi ste pa sejo sklicala včeraj, 21. junija. Ta telovadba s sejo Mandatno-volilne komisije nima nobene povezave s tem. Tako, da niso nobeni pogoji formalni izpolnjeni za odločanje o razširitvi dnevnega reda. Če se bo odločalo o tej razširitvi, se bo v nasprotju s poslovnikom, torej nezakonito. Ne bo se zgodilo prvič v dobrem mesecu dni žal, ta poslovnik je bil s strani vladajoče koalicije v tem dobrem mesecu dni že večkrat posiljen in bo očitno v prihodnje še zelo, zelo mnogokrat. Čas bi bil, da se s tem neha in da začne Državni zbor delovati v normalnih poslovniških okvirih. Nenazadnje, kot vi mnogokrat radi to poveste, to od vas pričakujejo ljudje. Niso vas volili zato, da boste kršili poslovniška določila, da boste izvajali nasilje nad demokracijo in proceduralnimi postopki, ampak zato da boste delovali v okviru postopkov, ne ustvarili izrednih razmer z nekimi odredbami vlade, ki se jih sprejme teden dni, z uveljavitvijo teden dni kasneje nastane kaos na pumpah, potem pa seveda so krivi distributerji ne pa tisti, ki je to odločitev sprejel, ki je skrajšala uredbo, ki je veljala do 12. avgusta, prejšnje vlade, ki jo je vodil gospod Janša. To so te izredne razmere, ki jih ustvarjate in delate škodo ljudem in državi. In čas bi bil, da s tem prenehate. Tudi na današnji seji, kjer ni nobene potrebe, da kršite določila poslovnika, nobene potrebe in da to točko uvrstite na eno od naslednjih sej Državnega zbora.
Zdaj vsebinski del razprave seveda bi bil lahko zelo dolg in zelo širok. Naj na kratko povem, da postopek, ki ste ga v primeru točke 2c ubrali, predlog za razrešitev dveh nadzornikov SDH-ja ne v enem primeru ne v drugem ni utemeljen po vsebinski plati. In krši številna tudi formalna in procesna pravila. Ni vlada tista, ki je izpeljala postopek imenovanja teh dveh nadzornikov,

4. TRAK: (AJ) 16.15

(nadaljevanje) ampak so se postopki izpeljali nekje drugje. Torej, bi tudi pri razrešitvi moral biti postopek podoben. Se pravi, od tam, od kjer je prihajalo na Vlado takrat predlog za imenovanje, bi se moralo ugotoviti, ali kaj res ni ok, ali nek /nerazumljivo/, ki je v strokovnem merilu strokovnjak za jedrsko fiziko, ni ustrezen, in na drugi strani nekdo, ki dela v podjetju, ki nima nobene povezave neposredno z SDH, ker v tem podjetju 2TDK je skupščina vlada, je res krši pravila nekonsistentnosti oziroma konkurenčnosti. Tako, da tudi po vsebini ni razlogov in ne vidim nobenega razloga, zakaj to posiljevanje. Predlagam še enkrat, da se te točke na današnjo sejo ne uvrsti in da se obravnava na eni od naslednjih sej.
Hvala.

PREDSEDNICA MAG. URŠKA KLAKOČAR ZUPANČIČ: Hvala lepa ponovno.
Poročilo Mandatno-volilne komisije, ki omogoča obravnavo zadeve, je prišlo danes, torej po sklicu seje in zato zaključujem tole razpravo.
In bomo odločali o razširitvi dnevnega reda, tako da vas prosim, da preverite delovanje svojih glasovalnih naprav.
In odločamo o predlogu za širitev dnevnega reda.
Glasujemo. Navzočih je 78 poslank in poslancev, za je glasovalo 54, proti 24.
(Za je glasovalo 54.) (Proti 24.)
Ugotavljam, da je predlog za širitev sprejet.
Zato prehajamo na glasovanje o določitvi dnevnega reda v celoti.
Zboru predlagam, da za današnjo sejo določi dnevni red, kot ste ga prejeli s sklicem, skupaj s sprejeto dopolnitvijo.
Glasujemo. Navzočih je 79 poslank in poslancev, za je glasovalo 54, proti 25.
(Za je glasovalo 54.) (Proti 25.)
Ugotavljam, da je dnevni red 6. izredne seje zbora določen.

Prehajamo na 1. TOČKO DNEVNEGA REDA, TO JE NA ODLOČANJE O PREDLOGU ZAKONA O SPREMEMBAH ZAKONA O VLADI REPUBLIKE SLOVENIJE.
Ker je bil vložen Predlog za razpis posvetovalnega referenduma o vprašanju, ki je vsebina tega Predloga zakona, zbor o Predlogu zakona na 1. izredni seji ni mogel odločati, saj je moral pri odločanju o Predlogu zakona upoštevati 28. člen Zakona o referendumu in ljudski iniciativi, kar pomeni, da je moral o Predlogu za razpis posvetovalnega referenduma odločiti pred končno odločitvijo o Predlogu zakona.
O Predlogu za razpis referenduma je zbor odločal na 5. izredni seji ter sklenil, da se referenduma ne razpiše, zato je pogoj za odločanje o navedenem Predlogu zakonu na tej seji izpolnjen.

Prehajamo na odločanje o Predlogu zakona.
Obveščam vas, da me Zakonodajno-pravna služba oziroma Vlada nista opozorili, da bi bil zaradi amandmajev sprejetih v drugi obravnavi na matičnem delovnem telesu Predlog zakona neusklajen.
Glasujemo. Navzočih je 79 poslank in poslancev, za je glasovalo 53, proti 25.
(Za je glasovalo 53.) (Proti 25.)
Ugotavljam, da je Zakon sprejet.
S tem zaključujem to točko dnevnega reda.

Prehajamo na 2. TOČKO DNEVNEGA REDA, TO JE NA MANDATNO-VOLILNE ZADEVE.

Prehajamo na obravnavo Predloga za razrešitev predsednice in imenovanje predsednika sveta Agencije za energijo.
Predlog je v obravnavo zboru predložila Vlada.
Želi predstavnik Vlade besedo za dopolnilno obrazložitev Predloga? (Ne.)
Predlog je kot matično delovno telo obravnavala Mandatno-volilna komisija, ki je zboru predložila predloga sklepov.
Želi predsednica komisije bo predstavila poročilo. Ja, izvolite!

JANJA SLUGA (PS Svoboda): Mandatno-volilna komisija je danes na 4. nujni seji obravnavala Predlog za razrešitev predsednice in imenovanje predsednika sveta Agencije za energijo, ki ga je Državnemu zboru 13. junija 2022 predložila Vlada.
Dr. Romana Jordan, ki jo je Državni zbor s sklepom z dne 27. maja 2020 imenoval za predsednico sveta Agencije za energijo za dobo 6 let, je 23. avgusta 2021 odstopila s funkcije predsednice sveta.

5. TRAK: (ŠZ) – 16.20

(nadaljevanje) Minister pristojen za energijo je zato v Uradnem listu Republike Slovenije in na portalu Energetika objavil poziv za zbiranje predlogov kandidatov za predsednika sveta agencije. Na poziv je prejel vlogi dveh kandidatov in oba kandidata uvrstil na listo kandidatov, ki jo je posredoval vladi. Vlada se je seznanila z listo kandidatov ministra za infrastrukturo, za predsednika sveta Agencije za energijo in predlagala Državnemu zboru, da za preostanek mandata razrešene predsednice dr. Romane Jordan, za predsednika sveta Agencije za energijo imenuje dr. Franca Žlahtiča. Na seji komisije je kot predstavnica predlagatelja sodelovala mag. Tina Sršen, državna sekretarka na Ministrstvu za infrastrukturo, ki je predlog dodatno obrazložila. Članice in članice komisije o predlogu niso razpravljali. Mandatno-volilna komisija je nato ločeno glasovala o predlogu vlade za razrešitev predsednice Sveta za energijo, ter o predlogu za imenovanje novega predsednika sveta za Agencije za energijo za preostanek mandata razrešene predsednice in oba sklepa sprejela.

PREDSEDNICA MAG. URŠKA KLAKOČAR ZUPANČIČ: Hvala lepa.
Želite besedo predstavniki poslanskih skupin? Ne. Želite besedo poslanke in poslanci? Tudi ne. Torej zaključujem razpravo in prehajamo na glasovanje. Najprej prehajamo na odločanje o predlogu sklepa, s katerim se v svetu Agencije za energijo razreši predsednica dr. Romana Jordan.
Glasujemo. Navzočih je 79 poslank in poslancev, za je glasovalo 55, proti 1.
(Za je glasovalo 55.) (Proti 1.)
Ugotavljam, da je sklep sprejet.
Zato prehajamo na odločanje o predlogu sklepa, s katerim se za predsednika sveta Agencije za energijo, za preostanek mandata razrešene predsednice, imenovane s sklepom o imenovanju predsednice in dveh članov sveta Agencije za energijo, imenuje dr. Franc Žlahtič.
Glasujemo. Navzočih je 78 poslank in poslancev, je glasovalo 55, proti nihče.
(Za je glasovalo 55.) (Proti nihče.)
Ugotavljam, da je sklep sprejet.
Prehajamo na obravnavo Predloga za imenovanje članov sveta javne Agencije Republike Slovenije za varstvo konkurence. Vlada je 16. junija 2022 Državnemu zboru predlagala, da v svet javne agencije Republike Slovenije za varstvo konkurence za dobo petih let, za člana in članico imenuje Iztoka Prodena in Mirjano Rozman. Predlog vlade je kot matično delovno telo obravnavala Mandatno-volilno komisija, ki je zboru predložila predloga sklepov. Gospa Janja Sluga, vabim vas, da predstavite poročilo.

JANJA SLUGA (PS Svoboda): Mandatno-volilna komisija je danes na 4. nujni seji kot matično delovno telo obravnavala predlog za imenovanje članov sveta Javne Agencije Republike Slovenije za varstvo konkurence, ki ga je Državnemu zboru 16. junija 2022 predložila vlada. Iz predloga vlade in uvodne obrazložitve predloga, ki jo je podal državni sekretar na Ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo, mag. Dejan Židan, izhaja, da je v mesecu marcu 2021, enemu članu potekel petletni mandat, drugega pa je Državni zbor, zaradi odstopa s sklepom razrešil. Vlada je zato 17. februarja 2021 v Uradnem listu objavila javni poziv zainteresiranim kandidatom, da kandidirajo za ti dve mesti. Poziv se je zaključil brez predloga za imenovanje kandidatov Državnemu zboru, zato je vlada postopek ustavila in objavila nov javni poziv, z namenom zapolnitve teh mest. Na ta drugi javni poziv je pravočasno prispelo 22 prijav, od katerih je formalne pogoje izpolnjevalo 14 kandidatov. Navedene kandidate je vlada presodila še glede na kriterij strokovnosti in usposobljenosti na področju dela agencije

6. TRAK: (NM) – 16.25

(nadaljevanje) in Državnemu zboru predlagala, da za člana sveta Javne agencije Republike Slovenije za varstvo konkurence za dobo 5 let imenuje Istoka Prodana in Mirjano Rozman. Interesa za razpravo o predlogu članice in člani Mandatno-volilne komisije niso izrazili. Mandatno-volilna komisija je nato sklenila, da Državnemu zboru predlaga, da na podlagi tretjega odstavka 12.b člena Zakona o preprečevanju omejevanja konkurence, tretjega odstavka 11. člena Sklepa o ustanovitvi Javne agencije Republike Slovenije za varstvo konkurence in 112. člena Poslovnika Državnega zbora sprejme sklepa, s katerima se za člana sveta Javne agencije Republike Slovenije za varstvo konkurence za dobo 5 let imenujeta Istok Prodan in Mirjana Rozman.

PREDSEDNICA MAG. URŠKA KLAKOČAR ZUPANČIČ: Hvala lepa.
Želite besedo predstavniki poslanskih skupin? Ne. Želite besedo poslanke in poslanci? Tudi ne. Preden preidemo na glasovanje o predlogih sklepov, vas želim opozoriti, da bo v skladu s petim odstavkom 12.b člena Zakona o preprečevanju omejevanja konkurence vsak posamezen sklep sprejet, če bo zanj glasovala večina navzočih poslancev.
Prehajamo na odločanje o predlogu sklepa, s katerim se za člana sveta Javne agencije Republike Slovenije za varstvo konkurence za dobo 5 let imenuje Istok Prodan.
Glasujemo. Navzočih je 79 poslank in poslancev, za je glasovalo 54, proti 20.
(Za je glasovalo 54.) (Proti 20.)
Ugotavljam, da je sklep sprejet.
Sedaj pa odločamo o predlogu sklepa, s katerim se za članico sveta Javne agencije Republike Slovenije za varstvo konkurence za dobo 5 let imenuje Mirjana Rozman.
Glasujemo. Navzočih je 79 poslank in poslancev, za je glasovalo 54, proti 20.
(Za je glasovalo 54.) (Proti 20.)
Ugotavljam, da je sklep sprejet.

Prehajamo na obravnavo predloga za odpoklic članov Nadzornega sveta Slovenskega državnega holdinga d. d. Vlada je 16. junija… / oglašanje iz dvorane/ Malo tišine prosim. 16. junija 2022 Državnemu zboru predlagala, da zaradi neizpolnjevanja pogojev za člana Nadzornega sveta Slovenskega državnega holdinga d. d. odpokliče člana mag. Boža Emeršiča in dr. Leona Cizlja.
Želi predstavnica vlade besedo za dopolnilno obrazložitev predloga? Ne. Predlog je kot matično delovno telo obravnavala Mandatno-volilna komisija, ki je zboru predložila predloga sklepov. Gospa Janja Sluga, prosim za predstavitev poročila.

JANJA SLUGA (PS Svoboda): Mandatno-volilna komisija je na 4. nujni seji, 22. junija 2022 obravnavala predloga za odpoklic članov Nadzornega sveta Slovenskega državnega holdinga d. d., ki ga je Državnemu zboru v obravnavo 16. junija predložila vlada. Na tej podlagi je vlada Državnemu zboru predlagala odpoklic 2 članov nadzornega sveta, in sicer mag. Boža Emeršiča, ki ga je Državni zbor imenoval na mesto člana 14. julija 2020, in dr. Leona Cizlja, ki ga je Državni zbor imenoval na mesto člana 22. septembra 2021.
Vlada je v predlogu navedla, da mag. Božo Emeršič ne izpolnjuje pogoja iz drugega odstavka 39. člena Zakona o Slovenskem državnem holdingu, po katerem član Nadzornega sveta SDH ne sme biti v poslovnem razmerju z gospodarsko družbo, s kapitalsko naložbo države ali z njo povezano družbo. Navedena okoliščina naj bi pri njem nastopila 22. aprila 2021, ko je nastopil položaj direktorja 2TDK, družbe za razvoj projekta d. o. o.
Dr. Leon Cizelj pa že v času imenovanja po navedbah vlade ni izpolnjeval pogoja iz 4. alineje prvega odstavka 39. člena navedenega zakona, ki določa, da mora imeti član Nadzornega sveta SDH najmanj 10 let ustreznih delovnih izkušenj iz vodenja ali upravljanja gospodarskih družb

7. TRAK: (TB) – 16.30

(nadaljevanje) in dosega pri svojem delu dobre primerljive rezultate. Seje se je kot predstavnik predlagatelja udeležil minister za finance, Klemen Boštjančič, ki je uvodoma podal dopolnilno obrazložitev. Seje sta se prav tako udeležila člana Nadzornega sveta SDH, mag. Božo Emeršič in dr. Leon Cizelj, ki sta zavrnila trditve Vlade o obstoju razlogov za njun odpoklic z mesta člana Nadzornega sveta SDH.
Mag. Božo Emeršič je članicam in članom Mandatno-volilne komisije predložil pisno opredelitev do navedb Vlade v predlogu za odpoklic, dr. Leon Cizelj pa je predložil izpis iz evidence AJPES, s katerimi je dokazoval, da izpolnjuje pogoj desetih let ustreznih delovnih izkušenj iz vodenja ali upravljanja gospodarskih družb. Minister za finance se je na navedbe odzval in povedal, da te ne držijo ter to ustrezno obrazložil. V razpravi so nekateri članice in člani Mandatno-volilne komisije nasprotovali ugotovitvi Vlade o obstoju razlogov za odpoklic obeh članov Nadzornega sveta. Večina članic in članov Mandatno-volilne komisije pa je pritrdila in sledila ugotovitvi Vlade, da mag. Božo Emeršič in dr. Leon Cizelj ne izpolnjujeta prej navedenih pogojev za imenovanje, kar je v skladu s prvo alinejo 44. člena zakona razlog za odpoklic člana Nadzornega sveta SDH.
Mandatno-volilna komisija je zato določila besedilo predlogov sklepov, s katerima se z mesta člana Nadzornega sveta Slovenskega državnega holdinga d. d. odpokličeta mag. Božo Emeršič in dr. Leon Cizelj.

PREDSEDNICA MAG. URŠKA KLAKOČAR ZUPANČIČ: Hvala lepa.
Želite besedo predstavniki poslanskih skupin? (Da.)
Gospod Cigler Kralj, še kdo? Potem pa izvolite.

JANEZ CIGLER KRALJ (PS NSi): Hvala lepa, spoštovana predsednica, za dano besedo.
Kolegice in kolegi!
Samo tri tedne je bilo potrebno počakati, da se je pravzaprav svoboda izkazala kot nekaj čisto drugega, kar je bilo napovedano. Namesto svobode imamo sezname javnih uslužbencev za odstrel. Namesto strokovnega kriterija imamo takšne odpoklice, kot smo mu pravkar priča in ja, ljudi postaja strah; za njihove službe, za to, ali bodo lahko preživeli svoje družine, svojce, sebe.
V teh prvih nekaj tednih je bilo narejenih 54 menjav. Več kot so jih v takem času opravile pretekle tri Vlade skupaj. Ta Vlada se pravzaprav ukvarja z napačnimi stvarmi, z napačnimi zadevami. Namesto, da bi hitro pomagali ljudem, ob naraščajoči draginji hrane, ob naraščajoči draginji energentov in vseh drugih izzivih in težavah, je pravzaprav ob tem imenovanju možno samo ugotoviti, da je cilj osvoboditi državno premoženje in Nadzorni svet SDH je dejansko še zadnji branik tega, da bi se Vlada polastila tega upravljanja državnega premoženja. In, dejansko ni zadostnih razlogov, kajti recimo sam nisem pravnik, pa tudi, verjetno večina kolegov poslancev, kolegic poslank, nismo pravniki in mislim, da bi si vsi skupaj zaslužili, tako kot je bilo predlagano na MVK-ju, slišat, prebrat, Zakonodajno-pravno službo in njeno mnenje glede tega, ali obstoja pravni razlog za ta odpoklic.
Ta predlog, čisto dobronameren in legitimen in nujen, po naši oceni, je bil zavrnjen in zato zdaj pravzaprav nimamo zadostne podlage, predvsem pa ni utemeljenega razloga za ta odpoklic. In vsa ta dejanja so v direktnem nasprotju, direktnem nasprotju z namenom Zakona o SDH, z duhom tega zakona in smernicami OECD, o upravljanju državnega premoženja.

8. TRAK (VI) 16.35

(nadaljevanje) Namen zakona in teh smernice je, da se zagotovi stabilnost upravljanja državnega premoženja in da se prepreči rovarjenje po upravljanju državnega premoženja vsakokratni novi oblasti. Naj vas samo še dobronamerno opomnim, da je ravno bil eden izmed pomembnih razlogov za padec Pahorjeve vlade to, da se je takrat politika neposredno in brutalno vmešala v kadrovanje in poslovanje družb v lasti države. Zato je ta parlament ustanovil SDH in sprejel takšen zakon. Vi to prakso ponavljate. Mi smo proti temu. Prave zadeve s katerimi bi se bilo potrebno ukvarjati so naraščajoča draginja hrane, energentov, inflacija, varnostna vprašanja. Zato bomo proti temu odpoklicu.

PREDSEDNICA MAG. URŠKA KLAKOČAR ZUPANČIČ: Hvala lepa. Želite besedo poslanke in poslanci? Prosim za prijavo. Hvala.
Prvi je dr. Anže Logar, naslednja mag. Karmen Furman.
Gospod Logar, izvolite.

DR. ANŽE LOGAR (PS SDS): Hvala lepa, predsednica. Jaz moram reči, da mene izredno žalosti to, kar se dogaja v zadnjem času s v bistvu tem »pohodom« praktično na vse institucije, ki so v Sloveniji. Številni odločni posamezniki so bili postavljeni na sramotilni steber zato, ker je nekdo mislil, da če zmaga si lahko dovoli vse. Številni so se znašli v stiski tudi zato, ker so potem s prstom kazali na njih, tudi njihovi kolegi, ki so, ne vem, še tri mesece nazaj odlično sodelovali ne glede na svetovno nazorsko opredelitev. Kar naenkrat pa so bili na nekem listu označeni za tiste s katerimi se ne sme sodelovati. Če, recimo, v nekem brutalnem sistemu ali pa odgovoru, odzivu na zmago to še računaš v državni upravi ali v ožji javni upravi v državni upravi, je pa to popolnoma nepredstavljivo v tistem delu, ki dejansko je ključna srebrnina države. Torej, logika, ki se je uveljavila s prihodom te vlade v zelo kratkem času v državni upravi se sedaj uvaja še v gospodarstvu. In to brez kakršnegakoli razmisleka. Spomnite se, pod vsemi vladami, celo imenovanje nadzornikov SDH je postopek, ki traja kar nekaj časa. Ima poseben veting na Ministrstvo za finance, potem imamo daljšo razpravo na Mandatno-volilni komisiji, čez nekaj časa v Državnem zboru in več ali manj vsaj vsi poznamo tiste, ki nadzirajo državno srebrnino. Sedaj pa, hop na nos, gremo en, dva, tri, režemo. Jaz sem prepričan, da bosta dva posameznika, ki imata bogato kariero za seboj, ki nista iz ulice, ampak sta dobesedno iz raziskovalnih oziroma gospodarskih institucij oziroma družb, iskala pravico na sodišču. Sedaj, v Ustavi piše, da je svoboda ena omejena nekoga omejena s svobodo drugega. Sedaj se sprašujem, če torej svoboda, ki prihaja pomeni neomejena svoboda za nekatere in nikakršna svoboda za tiste druge. In to je ključna napaka, ki, mislim, da v slovenski družbi samo še deli naše državljanke in državljane, namesto da bi jih združevali. Če se pa ne motim je bilo pa to tudi neko sporočilo v predvolilnem času, da dajmo se povezati in dajmo sodelovati. In če bosta ta dva nadzornika, ki sta, verjamem, dobro opravljala svoje delo in še opravljata dobro svoje delo, iskala pravico na sodišču in zmagala, jaz pričakujem od ministra za finance, da bo po tej razsodbi sodišča nemudoma odstopil in da tudi prevzame to odgovornost danes s - vidim, da ga ni - z izjavo državnega sekretarja ali državne sekretarke

9. TRAK: (IP) – 16.40

(nadaljevanje) in prevzame to odgovornost na svoja pleča. Me zanima, če si upa. Me zanima, če si upa. In, predsednica, vi večkrat poveste, da izhajate iz sodnih vrst. Mislim, da tudi vi kot predstavnica te veje oblasti v prejšnjem življenju, jih lahko pozovete, da naredijo ravno tako, zato da bodo prevzeli osebno odgovornost. Kajti najlažje je generalizirati krivdo, s prstom kazati na druge, sam pa potem prevzeti nobene odgovornosti. Tako da še enkrat. Slabo za državo je to vaše hitenje, slabo. Neustrezno, daje napačno sporočilo, če že to delate, prevzemite vsaj odgovornost. Tako da jaz pričakujem vsaj, da bojo predstavniki ministrstva za finance to danes jasno povedali.
Hvala.

PREDSEDNICA MAG. URŠKA KLAKOČAR ZUPANČIČ: Hvala lepa.
Ja, res je, a veste, ampak tudi izrekati se ne moremo o mogočih bodočih postopkih. Tako da k besedi vabim mag. Karmen Furman.
Izvolite, naslednji je gospod Žan Mahnič.

MAG. KARMEN FURMAN (PS SDS): Ja, hvala lepa za besedo.
Glejte, danes smo na 6. izredni seji Državnega zbora. 6. izredni seji in do zdaj še ta vlada in tudi koalicija ni pripeljala sem nobenega vsebinskega predloga. Vse, o čemer smo bili do danes priča, je bilo zgolj kadrovanje in politične čistke, ki so se tako ali drugače izvajali v določenih podjetjih in družbah v državni lasti.
Nič o tem, kar ste govorili v predvolilnem času, kako boste v prvi vrsti pomagali ljudem. Glejte, danes je na pohodu draginja, podražitve hrane, energentov, pred nekaj dnevi smo bili priča izpadu bencina. Namreč, bencinske črpalke so dobesedno od danes na jutri ostale brez dizla. Ljudje niso zaradi tega mogli priti tudi ne v službe. Niso imeli dostopa ne do bencina, ne do dizla, ampak kaj je storila ta vlada? Jaz nisem slišala nobenega ukrepa, da bi s čimerkoli to preprečili ali pa vsaj omilili, da bi ljudje čim prej lahko znova normalno delovali in prišli do teh energentov. Nič o tem, ne. Se pa zelo mudi. Vedno takrat, ko je treba narediti kakšno kadrovsko čistko in očitno zdaj je na vrsti prišel tudi Nadzorni svet SDH-ja.
Zdaj, gre za očiten revanšizem, za katerega pa ste vsaj v času pred volitvami dejali, da se ga ne boste šli. Da boste strokovno kadrovali. Ampak glede na vse te sezname, ki jih danes gledamo, moram reči, da niti s od te strokovnosti ni. Po drugi strani pa danes na žalost imamo tukaj predlog za razrešitev dveh članov Nadzornega sveta SDH-ja, ki pa jih poznamo kot dva odlična strokovnjaka, ki sta se do sedaj dokazala na tem področju z bogatimi izkušnjami, ampak očitno pač nista prioriteta na vaši politični kadrovski lestvici.
Zdaj, veliko je bilo predhodno že povedano, da se s tem kršijo tako proceduralni postopki, krši se poslovnik, vsebinsko pomanjkljivi predlogi in nenazadnje seveda tudi sodne posledice, ki jih boste morali v koaliciji navsezadnje tudi sprejeti, v kolikor bo v tem primeru do tega prišlo. In da očitno nimate enakih vatlov do vseh, ampak se kadruje zgolj po političnem profilu, pa nenazadnje kaže očitno na drugi strani tudi trenutno mesto predsednice Nadzornega sveta v SDH-ju. To je oseba, za katero je Komisija za preprečevanje korupcije v postopku preiskave potrdila kršitev integritete, ampak očitno, ker je pač naklonjena trenutno vladajoči koaliciji, bo na tem mestu ostala, ostale strokovnjake, ki pa poznajo to področje, imajo bogate izkušnje, ampak očitno niso politično kompatibilni za trenutno vladajočo koalicijo, bodo pač danes glede na število glasov, ki jih imate v tem parlamentu, ostali razrešeni.
Torej, vse od 1. junija 2022 sledijo z vašim imenovanjem predsednika Vlade kadrovske čistke

10. TRAK: (SC) – 16.45

(nadaljevanje) ne po strokovnosti, ampak zgolj po politični pripadnosti trenutno vladajoče koalicije in meni je resnično žal za vse ljudi v Sloveniji, ki trenutno trpijo, zaradi vseh podražitev, zaradi tega, kar se je pred dnevi dogajalo, ampak očitno ta Vlada teh rešitev nima, jih noče pripeljati v parlament navsezadnje tudi tukaj nimamo rednih sej, na katerih bi lahko soočali trenutno imenovane ministre kako bodo ukrepali v tem primeru, ampak zgolj samo izredne seje, na katerih se politično kadruje.
Hvala.

PREDSEDNICA MAG. URŠKA KLAKOČAR ZUPANČIČ: Hvala lepa. Gospod Žan Mahnič in potem razpravlja še gospod Zvonko Černač.

ŽAN MAHNIČ (PS SDS): Hvala, predsednica.
Predstavljajte si, da bi Janez Janša kakšen dan ali dva pred 3. marcem 2020, ko je bil imenovan za premiera dejal, da se bo vse zamenjalo in da že ima kandidata za predsednika Uprave SDH. Verjetno bi bil tak vik in krik, da nam koalicije ne bi uspelo sestaviti. Mediji bi nas sesuli, ampak to isto je Robert Golob dejal, ko je imel intervju za oddajo Tarča vse bom zamenjal in tudi že imam kandidata za direktorja Uprave SDH pa je bilo vse tiho, vse je šlo normalno mimo. Nič več ni ostalo od tega, ko ste rekli, da se ne bo gledalo po političnih izkaznicah, ampak da boste kadrovali strokovnjake. Sedaj že na drugi seji Vlade ali tretji ste zamenjali nadzorne svet tam, kjer lahko Vlada nadzorni svet zamenja se pravi Sodo, Borzen, Eles in pa DRI. In koga ste imenovali? V Eles nadzorni svet Andrej Ribič, Gibanje Svoboda. Drugi član nadzornega sveta Eles David Skornšek iz Elektra Ljubljane tudi Gibanje Svoboda. Mateja Čuk Orel nadzorni svet Sodo nadzornica Gen v povezavah z Robertom Golobom, Žiga Fišer Stiki z javnosti v Gibanju Svoboda član nadzornega sveta Družbe Borzen. Potem nadzorni svet Družba DRI Simon Detelj Bah kandidat za poslanca Gibanja Svobode. Branko Ribič brat vodje štaba Andreja Ribiča Gibanje Svoboda tudi v DRI. Tanja Šarabon spet v nadzorni svet DRI generalna sekretarke Vlade Alenke Bratušek. Čestitke Svobodi jaz vidim, da SD in Levica bolj žalostno gledajo, ampak bolj malo boste dobili od pogače, če se boste tako borili.
Skratka izključno kadri Gibanja Svobode prihajajo na te pozicije, ampak sedaj pridejo še druge pozicije se pravi ne samo družb, kjer se lahko direktno menjali nadzornike, ampak sedaj pride na vrsto Telekom, Pošta, HSE, potem so elektro firme…

PREDSEDNICA MAG. URŠKA KLAKOČAR ZUPANČIČ: Prosim, za mir medtem, ko gospod razpravlja, prosim!

ŽAN MAHNIČ (PS SDS): …in tiste firme oziroma tista podjetja v posredni ali neposredni državni lasti, kjer vi nimate svojih kadrov. Sicer takih podjetij je zelo malo mislim, da bi jih lahko prištel na prste ene roke pa vendarle. Ta odločitev, da se odpokliče dva nadzornika SDH je izključno in pa samo politična in jaz nisem mogel verjeti, ko sem poslušal argument, ki jih je predstavil minister za finance gospod Boštjančič, verjetno so nastali v pisarnah Mateja Narata in Boruta Jamnika, kajti nič od tega, kar je povedal ne vzdrži presoje.
Zakon o 2TDK pravi: »Ne glede na zakon, ki ureja SDH opravlja z deležem Republika Slovenija in uresničuje pravice Republika Slovenija kot družbenika v se pravi Vlada.« Vlada je tista, ki uresničuje pravice družbenika v primeru 2TDK in nima SDH nič z 2TDK. Potem je dejal, da je gospod Emeršič v poslovnem razmerju z družbo 2TDK, kar spet ne drži, ker je sklenil tam delovno razmerje je v delovnem razmerju in ne v poslovnem razmerju. Za dr. Cizlja pa je dejal, da ne izpolnjuje pogoja Zakona o SDH, kjer piše, da mora imeti član nadzornega sveta najmanj 10 let ustreznih delovnih izkušenj iz vodenja ali pa upravljanja gospodarskih družb in dosega pri svojem delu dobre primerljive rezultate

11. TRAK: (VP) 16.50

(nadaljevanje) se pravi, dr. Cizelj ima dovolj delovnih izkušenj, ampak ker njegovo podjetje nima dobička, ker nima dobrih številk na računu, pa je dejal, da ne ustreza kriteriju, da dosega pri svojem delu dobre in primerljive rezultate. Si morate misliti, da minister, ki je eden od odgovornih za to, da se je potopila Adria Airways, očita nekomu, ki pa nima minusa in zgledno posluje, da ne posluje v skladu s primerljivimi rezultati? Zdaj očitno gospod Boštjančič misli, da je treba primerjati rezultate od takrat, ko je on vodil Adrio Airways in jo spravil na kant, ampak dr. Cizelj je drugače vodil to podjetje in ga lahko sam zapre, če ga želi. Ne bo propadel tako je propadla Adria Airways.
In zaradi vseh teh dejstev sam ne bom podprl razrešitve nadzornikov. In upam, da se bosta čim prej tudi pritožila in v sodnih inštancah našla pač svojo pravico.

PREDSEDNICA MAG. URŠKA KLAKOČAR ZUPANČIČ: Hvala lepa.
Besedo ima gospod Zvonko Černač.
Izvolite.

ZVONKO ČERNAČ (PS SDS): Danes je bilo že povedano. V prvih dveh tednih vlade Roberta Goloba več kadrovskih menjav kot v času, ko so vlade vodili Miro Cerar, Marjan Šarec in Janez Janša. Koga boste danes v Svobodi, Socialni demokrati in Levici razrešili? Dva člana nadzornega sveta Slovenskega državnega holdinga.
Dr. Leona Cizlja, ki mu očitate, da ni primeren, ker nima ustreznih delovnih izkušenj. Dr. Leon Cizelj je bil predsednik upravnega odbora Agencije za radioaktivne odpadke, podpredsednik v nadzornih svetih družb GEN energija, ELES. Ima bogate izkušnje iz vodenja v mednarodnem okolju. Bil je predsednik upravnega odbora evropske mreže za jedrsko izobraževanje, ki združuje več kot 50 evropskih univerz in glavne jedrske deležnike, tudi industrijo. Bil predsednik evropskega združenja za atomsko energijo, član upravnega odbora evropske platforme za trajnostno jedrsko energijo, predsednik sekcije za jedrsko inženirstvo pri ameriški zvezi strojnih inženirjev, direktor inštituta za strateške tehnologije ISTech. Gospod dr. Leon Cizelj torej po vašem mnenju, političnem mnenju nima ustreznih delovnih izkušenj, da bi bil član Slovenskega državnega holdinga.
In drugi, mag. Božo Emeršič, ki mu očitate nezdružljivost, ki je ni. Ki izpolnjuje vse pogoje iz prvega in drugega odstavka 39. člena Zakona o Slovenskem državnem holdingu, ker je jasno, da ne gre pri 2TDK za družbo, ki je v lasti SDH, niti družbo, ki je v upravljanju SDH in lasti Republike Slovenije. To je jasno črno na belem vse pojasnjeno večkrat. In seveda vi to dobro veste. Zaradi tega je ta vaša teža te vaše odločitve toliko večja, se pa boste seveda na koncu skrili pod kolektivno odgovornostjo tako kot so se nekateri vaši kolegi pod kolektivno odgovornostjo na podoben način, ko so vedeli, da delujejo protizakonito in protiustavno, z 58 glasovi protiustavno odvzeli mandat legitimno izvoljenemu poslancu. Podobna je ta vaša brutalna odločitev, poslanci Svobode, Socialnih demokratov in Levice, kot je bila tista takrat. In takrat je Ustavno sodišče v mesecu dni povedalo, da so vaši kolegi takratni, mislim, da zdaj nobeden več ne sedi ali pa mogoče celo kakšen sedi zdaj tamle na oni strani v tej dvorani pri Levici in Socialnih demokratih, da so zavestno ravnali protiustavno, ko so odvzeli protiustavno in protizakonito mandat zakonito izvoljenemu poslancu. In nekaj podobnega boste naredili tudi vi danes s to razrešitvijo.
Zdaj zakaj ta razrešitev? Ko je šlo za prejšnjo vlado, vlado, ki jo je vodil gospod Janša, se je očitalo ne vem kakšno brutalno kadrovanje, poseganje na različne sfere in ne vem kaj, ampak kar se tiče upravljanja z državnim premoženje po mojem vedenju so bili nadomestni člani v nadzorni svet Slovenskega državnega holdinga imenovani, ko so se jim iztekli mandati iz takih ali drugih razlogov, iz takih ali drugih razlogov. In zakaj zdaj taka ihta in taka sila in zakaj taka hitrost pri tem brutalnem posegu, da pozicionirate svoje strankarske ljudi ali pa ljudi, ki bodo poslušni vašim političnim odločitvam, v Slovenski državni holding? Ja, verjetno je vsem nam jasno zakaj. Gre za zadnji del skupnega našega premoženja, ki ga je treba spraviti v ustrezne vode,

12. TRAK: (ŠZ) – 16.55

(nadaljevanje) v ustrezne okvire, ki predstavlja še piko na i poleg energetskega sektorja, ki še ni doživel totalne in končne privatizacije. To je razlog. Nič drugega. Namesto, da bi bil razlog učinkovito, odgovorno upravljanje, namesto da bi sodelovalo v smislu zagotavljanja tako dobrega poslovanja vseh teh družb, kot maksimiranja finančnih učinkov in finančnih kazalcev, jaz ne bi imel nič proti, če bi danes dobili na mizo predlog in bi rekli, odpokličimo enega ali dva člana Slovenskega državnega holdinga nadzornega sveta, ker ne delata dobro, ker ne izpolnjujeta kvalitetnih pogojev. Tega ni. Gre za čisto politično, brutalno / znak za konec razprave/ odločitev brez vsebinskih razlogov, vi to veste, ki bo imela verjetno na nek daljši rok tudi neke posledice. Najmanj kar je, upam da pravo v tem primeru ne bo zatajilo in da bo stvari postavilo na svoje mesto, ker ta brutalna razrešitev kliče po tem, da se jo čimprej na ustreznih inštancah odpravi. Zaradi tega seveda tega predloga ni mogoče podpreti.
Hvala.

PREDSEDNICA MAG. URŠKA KLAKOČAR ZUPANČIČ: Hvala lepa.
Želi še kdo besedo? Aha, samo vi gospa Sluga? Izvolite.

JANJA SLUGA (PS Svoboda): Hvala lepa, predsednica za to, da ne bo nekako ostalo v zraku in neodgovorjeno, sem nekako presodila, da mogoče pa je vendarle boljše, da malo povemo vseeno kako so te stvari potekale.
Torej gradivo je prišlo v to hišo prejšnji teden, prejšnji teden je bila tudi sklicana seja, gradivo poslano vsem članicam in članom. Istočasno je bilo pisno poslano vabilo obema nadzornikoma, zato da lahko pridete na sejo Mandatno-volilne komisije, lahko pa po svoji izbiri tudi pošljeta svoja pisna stališča članicam in članom Mandatno-volilne komisije. Poslanska skupina SDS je potem naknadno podala zahtevo, da se obema gospodoma pošlje vabilo tudi po elektronsko pošti in to je Mandatno-volilna komisija storila še v istem dnevu. Tudi v istem dnevu je prejela potrditve obeh gospodov, da se bosta seje udeležila. In ko govorimo o brutalnem kadrovanju, zelo jasno je predsednik vlade povedal, da bo seveda vlada pregledala kadrovanja zadnjih dobrih dveh let, pregledala vse, ne bo se lotila, tako kot želite vi danes predstaviti, vse vprek, pač pa bo šla od primera do primera in pogledala če je vse v redu. In v teh dneh primerih se je izkazalo, da pač ni vse v redu. Da so za ti funkciji predpisani točno določeni zakonski pogoji in da ta dva gospoda teh zakonskih pogojev ne izpolnjujeta. To je to. To ste dobili zelo podrobno obrazloženo tudi v mnenju vlade, kjer zelo lepo piše. Mag. Božo Emeršič je ob imenovanju izpolnjeval vse predpisane pogoje. Z njegovim imenovanjem za direktorja 2TDK, 22. aprila 2021 pa več ne. Drugi odstavek 39. člena Zakona o SDH namreč predpisuje, člani nadzornega sveta SDH ne smejo biti v poslovnem razmerju s gospodarsko družbo, kapitalsko naložbo države ali z njo povezano družbo. Minister je na seji Mandatno-volilne komisije zelo podrobno obrazložil tudi kaj to pomeni. Minister se je tudi odzval na vsa zatrjevanja gospoda in povedal stališča vlade in jih podrobno obrazložil. V drugem primeru dr. Leon Cizelj pa že v času imenovanja ni izpolnjeval pogojev. Vlada je naredila podrobno analizo in ugotovila, da ne izpolnjuje pogoja najmanj desetih let delovnih izkušenj. Zakaj? Zato ker teh deset let delovnih izkušenj piše v Zakonu o SDH-ju, ustreznih delovnih izkušenj. Ustreznih, ne vsakih. Ustreznih izkušenj iz vodenja ali upravljanja gospodarskih družb in dosega pri svojem delu dobre in primerljive rezultate. Minister se ni ukvarjal s tem kako družba posluje.

PREDSEDNICA MAG. URŠKA KLAKOČAR ZUPANČIČ: Prosim vas, da pustite, da gospa konča.

JANJA SLUGA (PS Svoboda): Minister se je ukvarjal s tem kako gospod družbo vodi in ali pri tem dosega

13. TRAK: (NM) – 17.00

(nadaljevanje) primerljive rezultate, kot so pričakovani na funkciji, katero opravlja. To je bistvo te določbe zakonske. In to, da zdaj iščete razloge, kažete s prstom na nas, kažete tudi na druge člane SDH, da tudi drugi imajo težave. In tudi za druge se je minister odzval. Odločba KPK, o kateri ste govorili, še ni pravnomočna in zato nanjo še ni moč reagirati. Ravno tako je minister povedal, da je v istem postopku tudi še kakšna druga oseba, in napovedal, da če bo potrebno reagirati v tistem primeru, če bo KPK ugotovila kršitve, bo dosledno, z enakimi vatli za vse… / znak za konec razprave/ ukrepal tudi takrat.

PREDSEDNICA MAG. URŠKA KLAKOČAR ZUPANČIČ: Hvala lepa.
Želi še kdo besedo? Izvolite.

BOJAN PODKRAJŠEK (PS SDS): Hvala, podpredsednica, za dano besedo.
Samo dva stavka. Zdajle smo poslušali predavanje gospe Janje Sluga, ki je trenutno v stranki Svoboda. Ampak, če me spomin ne vara, ker smo bili skupaj v Državnem zboru v preteklosti, je gospa Janja Sluga glasovala za ta 2 člana, ki ju zdaj strokovno razrešuje.
Hvala.

PREDSEDNICA MAG. URŠKA KLAKOČAR ZUPANČIČ: Hvala.
Gospa Janja Sluga.

JANJA SLUGA (PS Svoboda): Ja, to zavajanje je namreč bilo že izrečeno zjutraj na seji Mandatno-volilne komisije. Seveda sem glasovala za gospoda, ker je v času, ko smo glasovali, izpolnjeval vse pogoje. In če bi jih izpolnjeval tudi danes… / oglašanje iz dvorane/

PREDSEDNICA MAG. URŠKA KLAKOČAR ZUPANČIČ: Prosim vas za mir. Naj gospa pove do konca.

JANJA SLUGA (PS Svoboda): … bi tudi danes. Zdaj jih pa ne izpolnjuje več.

PREDSEDNICA MAG. URŠKA KLAKOČAR ZUPANČIČ: Želi še kdo besedo? Če ne, zaključujem razpravo. In prehajamo na glasovanje.
Prehajamo na odločanje o predlogu sklepa, s katerim se z mesta člana Nadzornega sveta Slovenskega državnega holdinga d. d. odpokliče mag. Božo Emeršič.
Glasujemo. Navzočih je 77 poslank in poslancev, za je glasovalo 52, proti 24.
(Za je glasovalo 52.) (Proti 24.)
Ugotavljam, da je sklep sprejet.
In sedaj odločamo o predlogu sklepa, s katerim se z mesta člana Nadzornega sveta Slovenskega državnega holdinga d. d. odpokliče dr. Leon Cizelj.
Glasujemo. Navzočih je 78 poslank in poslancev, za je glasovalo 53, proti 25.
(Za je glasovalo 53.) (Proti 25.)
Ugotavljam, da je sklep sprejet.

S tem zaključujem to točko dnevnega reda in 6. izredno sejo zbora. Hvala lepa.

Seja je bila končana 22. junija 2022 ob 17.03.
Seje-EvidencaDok