DZ - Javna predstavitev mnenj o Predlogu zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije

Javna predstavitev mnenj o Predlogu zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije

Datum objave: 13. 11. 2019

Javna predstavitev se je začela ob 10. uri v veliki dvorani Državnega zbora.


Dokumenti
TV prenos

 

Odbor za pravosodje na podlagi 41., 46. in 47. člena Poslovnika Državnega zbora ter na podlagi svoje odločitve z dne 8. 10. 2019 organizira

JAVNO PREDSTAVITEV MNENJ o Predlogu zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (ZIntPK-C), EPA 703-VIII, ki je bil v sredo, 13. 11. 2019, ob 10. uri v veliki dvorani Državnega zbora, Šubičeva 4, Ljubljana.

Namen javne predstavitve mnenj je pridobiti mnenja in stališča strokovne in širše javnosti k navedenemu predlogu zakona kot podlago za njegovo obravnavo na matičnem delovnem telesu.

Predlog zakona je Državnemu zboru v obravnavo 5. 7. 2019 predložila Vlada in je objavljen na spletnih straneh Državnega zbora.

Javna predstavitev mnenj naj bi podala odgovore na naslednja vprašanja:

1. Ali so veljavni in predlagani organizacijski okvir in pooblastila Komisije za preprečevanje korupcije primerljivi z drugimi državami ter katere države imajo podobne institucije?

2. Ali so predlagane rešitve prava pot do vidnejših rezultatov ter bodo res prispevale k izboljšanju sistemskega okvirja boja proti korupciji?

3. Ali bodo predlagane rešitve (v zvezi z nalogami preprečevanja koruptivnih ravnanj) zagotavljale učinkovit boj proti korupciji v luči ničelne stopnje boja proti korupciji?

4. Ali so predlagane rešitve za delo Komisije za preprečevanje korupcije primerne in ustrezne ter kako bodo prispevale k izboljšanju boja proti korupciji?

5. Kakšno Komisijo za preprečevanje korupcije si sploh želimo in kaj naj bi bil njen ključni cilj, namen oziroma naloga?

6. Ali predlog novele dovolj jasno opredeljuje področja urejanja, naloge in pristojnosti Komisije za preprečevanje korupcije?

7. Ali predlog novele krepi vlogo Komisije za preprečevanje korupcije kot organa za preprečevanje sistemske korupcije, kar je njen osnovni namen?

8. Ali so predlagane rešitve glede postopka pred Komisijo za preprečevanje korupcije ustrezne v luči izpostavljenih pomislekov Zakonodajno-pravne službe Državnega zbora (pisno pravno mnenje z dne 24. 9. 2019 je objavljeno na spletnih straneh Državnega zbora)? Ali predlagane določbe glede sui generis postopka zagotavljajo ustrezna procesna jamstva in pravno varnost za udeležence v postopkih pred Komisijo za preprečevanje korupcije?

9. Ali je predlagani institut sistemskega nadzora ustrezno zasnovan?

10. Ali predlog zakona povečuje preiskovalne pristojnosti Komisije za preprečevanje korupcije v posameznih primerih?

11. Ali so s predlogom zakona upoštevana opozorila Vrhovnega sodišča Republike Slovenije in mednarodne skupnosti glede procesnih nepravilnosti, ugotovljenih v dosedanjih postopkih?

12. Ali so predlagane rešitve v zvezi s kandidacijskim postopkom in postopkom imenovanja funkcionarjev Komisije za preprečevanje korupcije ustrezne?

13. Ali so predlagane rešitve, ki urejajo področje daril oziroma donacij, ustrezne?

14. Ali je nadzor nad delom Komisije za preprečevanje korupcije ter njenimi funkcionarji primerno in ustrezno urejen?

15. Ali je ureditev nadzora nad premoženjskim stanjem funkcionarjev ustrezna in ali   zagotavlja transparentnost delovanja funkcionarjev ter preventivno delovanje na področju koruptivnih dejanj in na področju klientelizma? Ali so predlagane rešitve v zvezi z ureditvijo objave premoženjskega stanja ustrezne?

16. Kakšen postopek bi moral vsebovati Zakon o integriteti in preprečevanju korupcije, da bi ustrezno uredil problematiko ob ugotovitvi nezdružljivosti funkcije neposredno izvoljenih funkcionarjev?

17. Katera vrsta ali oblika sankcije bi bila primerna oz. sprejemljiva za neposredno voljene funkcionarje v primeru ugotovljene nezdružljivosti funkcije? (npr. glede na možnost ustavne obtožbe predsednika republike ali primerjalnopravno obstaja kakšen institut tudi za poslance?)

18. Ali je predlagana ureditev pridobivanja, obdelovanja in objave podatkov o finančnih transakcijah javnega sektorja (aplikacija Erar) ustrezna z vidika varstva osebnih podatkov ter ali predlagana nova 75.a in 75.b člena vsebujeta zadostne varovalke?

19. Druge vsebine, izpostavljene s strani vabljenih.


* * *

Želeli bi, da udeleženke in udeleženci, ki bodo na javni predstavitvi mnenj aktivno sodelovali, svoje prispevke predložijo tudi v pisni obliki (po možnosti v obliki konkretnih predlogov oziroma amandmajev). Pisne prispevke lahko posredujete na naslov: Državni zbor, Odbor za pravosodje, Šubičeva 4, Ljubljana, oziroma v elektronski predal Odbora za pravosodje (pravosodje@dz-rs.si), lahko pa jih predložite tudi na sami javni predstavitvi mnenj.

Udeleženke in udeležence, ki bodo na javni predstavitvi mnenj aktivno sodelovali, prosimo, da na prijavnici k razpravi, ki jo bodo prejeli pred začetkom razprave, navedejo, o katerih vprašanjih bodo razpravljali, ter svojo ustno predstavitev omejijo na 7 minut (čas bomo ustrezno prilagodili številu udeležencev).

* * *

Več informacij v sklicu javne predstavitve mnenj.