Državnozborski Spomin za male in velikeDatum objave: 13. 10. 2017 Igra Spomin - v treh različicah - je bila v celoti zasnovana in izdelana v Državnem zboru.
Državni zbor je v slovenskem prostoru vsekakor viden in tudi opažen. V prvi vrsti je seveda opaženo njegovo predstavniško in zakonodajno delo, ki ga opravlja devetdeset izvoljenih poslank in poslancev. Veliko državljank in državljanov hitro prepozna tudi zgradbo Državnega zbora, tako njeno monumentalno zunanjost, kot njeno funkcionalno notranjost. Kako natančno pa zares poznamo detajle freske Zgodovina Slovencev od naselitve do danes ali simbolnih figur, ki sestavljajo vhodni portal? Tudi o ustavi velikokrat slišimo – pa zares poznamo njeno vsebino? Za vse, ki bi se radi preizkusili v poznavanju, še zlasti pa za najmlajše obiskovalce – otroke in mladostnike, smo ob 25. obletnici Državnega zbora pripravili tri različno zahtevne različice te priljubljene igre: Igra je za igranje na voljo obiskovalcem Državnega zbora ob različnih priložnostih: ob vodenih ogledih, ob dnevu odprtih vrat ali ob poletni muzejski noči. Igra ni naprodaj. Igra Spomin je bila v celoti zasnovana in izdelana v Državnem zboru. Spominske kartice so shranjene v lični embalaži, ki je bila ročno izdelana.
*** Igra Spomin: Vhodni portal Igra Spomin: Pengovova freska Igra Spomin: Ustava v stripu *** Navodilo za igranje Didaktična igra Spomin je igra preizkušanja spomina za vse starostne skupine. Cilj igre je iskanje istega para slik. Kartice so med igro obrnjene s slikovnim delom navzdol. Vsak od igralcev lahko naenkrat obrne samo dve kartici tako, da vsi sodelujoči igralci vidijo sliko. Igralci si skušajo zapomniti motive slik in položaj kartice, kjer se nahaja kartica z istim motivom. Število igralcev ni omejeno, igrata pa jo lahko vsaj dva. 1. Izberite primerno mesto za igro – ravno in dovolj veliko površino na mizi ali na tleh. 2. Igralci določijo ali izžrebajo vrstni red igranja. 3. Eden od igralcev vzame v roke vse igralne kartice in jih premeša. Pri mešanju pazi, da nihče od igralcev ne vidi slikovnega dela igralne kartice. 4. Igralne kartice razmestite v urejene in pregledne vrste v obliki kvadrata ali pravokotnika tako, da je slikovni del obrnjen navzdol. Med razmeščanjem slikovnih kartic je treba paziti, da nihče od igralcev ne vidi slikovnega dela. Najboljše je, če med igralnimi karticami pustimo 1 cm prostora, da je kasneje med igro delo s karticami lažje. 5. Prvi igralec izbere katerokoli igralno kartico in jo obrne s slikovnim delom navzgor (igralna kartica ostane na svojem mestu na mizi). Potem izbere še drugo kartico in jo obrne. Če je na obeh igralnih karticah ista slika, ju igralec pobere z mize in nadaljuje z igro na isti način, dokler uspešno odkriva prave pare igralnih kartic. Če se sliki na obeh igralnih karticah ne ujemata, igralec obe kartici obrne navzdol in jih ohrani na istem mestu. Ostali igralci si ob tem skušajo zapomniti slikovni del in lego igralne kartice v igralnem kvadratu. Zdaj na isti način nadaljuje z igro naslednji igralec in zatem še ostali igralci. V naslednjih krogih igre igralci postopoma dobivajo pregled nad razmestitvijo igralnih kartic. Najbolj dramatična je igra proti koncu, ko igralci večinoma že vejo, kjer se nahajajo posamezni pari in ob tem čakajo na napako sotekmovalca, da bi ob tem sami našli in zbrali čim več različnih parov. 6. Igra se konča takrat, ko na mizi ni nobene igralne kartice več. Zmaga igralec, ki je našel največ različnih parov. Število parov je enako številu točk. Igralci si lahko zabeležijo število točk in nadaljujejo z naslednjo igro. *** Ideja in zasnova: Karmen Uglešić Ilustracije: Zoran Smiljanić Fotografije slikovnega dela igralnih kartic: Borut Peršolja Oblikovanje in izvedba: Barbara Žejavac |