DZ - Javna predstavitev mnenj o sklopu šestih zakonov, med drugim o poslancih in volitvah

Javna predstavitev mnenj o sklopu šestih zakonov, med drugim o poslancih in volitvah

Datum objave: 14. 5. 2013



Na podlagi 41., 46. in 47. člena Poslovnika Državnega zbora ter na podlagi odločitve, sprejete na skupni seji Odbora za notranje zadeve, javno upravo in lokalno samoupravo ter Mandatno-volilne komisije, 9. 4. 2013, Odbor in Komisija organizirata

Javno predstavitev mnenj

- o Predlogu Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o volitvah v Državni zbor (ZVDZ-C, EPA 977-VI),

- o Predlogu Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o poslancih (ZPos-F, EPA 978-VI),

- o Predlogu Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o volitvah predsednika republike (ZVPR-A, EPA 980-VI),

- o Predlogu Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o Vladi Republike Slovenije (ZVRS-H, EPA 1053-VI),

- o Predlogu Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o lokalnih volitvah (ZLV-J, EPA 981-VI) in

- o Predlogu Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o lokalni samoupravi (ZLS-S, EPA 982-VI),

ki bo v torek, 14. maja 2013, ob 11. uri, v veliki dvorani Državnega zbora, Šubičeva 4, Ljubljana.

Namen javne predstavitve mnenj je pridobiti mnenja in stališča strokovne in širše javnosti k navedenim Predlogom zakonov kot podlago za njihovo obravnavo na matičnih delovnih telesih.

Javna predstavitev mnenj naj bi podala odgovore predvsem na naslednja vprašanja:
1. Ali so predlagane rešitve v skladu z ustavnim načelom volilne pravice?
2. Ali primerjalnopravne ureditve omogočajo posege v pasivno volilno pravico (prepoved kandidiranja, odvzem funkcije) za funkcionarje zakonodajne in izvršilne veje oblasti?
3. Kakšna je povezava med domnevo nedolžnosti in pravnimi posledicami obsodbe?
4. Ali morajo biti pogoji za kandidiranje izenačeni s pogoji za odvzem funkcije?
5. Ali je položaj funkcionarjev in javnih uslužbencev glede pogojev za kandidiranje in prenehanje funkcije oziroma delovnega razmerja primerljiv?
6. Ali predlagana ureditev omogoča njeno dejansko izvrševanje glede na to, da ne vsebuje pravil o načinu preverjanja pogojev za kandidiranje?
7. Kakšno je razmerje med institutom ustavne obtožbe predsednika republike, predsednika vlade in ministrov ter prenehanjem mandata teh funkcionarjev zaradi pravnomočne obsodbe ali obtožbe, zlasti z vidika, da gre pri obeh institutih za prenehanje funkcije zaradi kršitve predpisov?
8. Ali je odškodnina primerno sredstvo in ali opravičuje poseg v volilno pravico med potekom kazenskega postopka?
9. Kakšne so razlike med institutom odpoklica župana in institutom razrešitve župana?
10. Ali morajo biti v zakonu določeni razlogi za odpoklic in kateri organ bi bil lahko pristojen za preizkus teh razlogov?
11. Ali je postopek izvedbe instituta odpoklica ustrezno urejen (pristojnost organa za izvedbo postopka s pobudo, uporaba pravil o naknadnem referendumu o občinskem splošnem aktu na zahtevo volivcev,...)?
12. Kakšna naj bi bila časovna omejitev uporabe instituta odpoklica glede na tek mandatne dobe?
13. Ali bi bilo možno enak učinek doseči tudi na drugačen način in kako (npr. z začasnim odvzemom pravic funkcionarja, do dokončne odločitve sodišča, s sprejemom etičnega kodeksa)?
14. Na kakšen način bi se morala urediti pravica do rehabilitacije?
15. Kakšne so lahko odškodninske posledice za državo?
16. Kako naj se uredi sam postopek npr. v zvezi s pridobivanjem potrdil o nekaznovanosti, pridobivanjem informacij od sodišč?
17. Ali bi bilo treba takšne postopke pred pristojnimi organi obravnavati kot prednostne ter sodišču določiti rok, v katerem mora biti takšen postopek končan?
18. Ali so predlagane prehodne določbe, ki določajo oziroma omogočajo prenehanje funkcije za funkcionarje, ki v času uveljavitve predlaganih zakonov opravljajo funkcijo, skladne z Ustavo?
19. Zakaj je zaupanje ljudi v politiko kot pojem in v politike kot osebe na tako nizki ravni?
20. Kaj konkretnega je treba storiti, da se povrne zaupanje ljudi v politiko?
21. Kakšne ukrepe je treba sprejeti in katera ravnanja je treba zavreči oz. sprejeti, da bodo ljudje ponovno dobili občutek, da živijo v pravni državi?

* * *

Predloge zakonov je v obravnavo predložila skupina poslank in poslancev s prvopodpisanim Rihardom Branisljem in so objavljeni v Poročevalcu z dne 7. 2. 2013 in 8. 3. 2013 na spletni strani Državnega zbora.

Želeli bi, da udeleženke in udeleženci, ki bodo na javni predstavitvi mnenj aktivno sodelovali, svoje prispevke predložijo tudi v pisni obliki. Pisne prispevke lahko posredujete na naslov: Državni zbor, Šubičeva 4, Ljubljana, po telefaksu na številko: 01/478-9845 oziroma na elektronski naslov: gp@dz-rs.si ali jih predložite na sami javni predstavitvi mnenj. Pisni prispevki bodo objavljeni na spletni strani Državnega zbora.

Udeleženke in udeležence, ki bodo na javni predstavitvi mnenj aktivno sodelovali, prosimo, da na prijavnici k razpravi, ki jo bodo prejeli pred začetkom razprave, navedejo, o katerih vprašanjih bodo razpravljali, ter svojo ustno predstavitev omejijo na 7 minut (čas bomo ustrezno prilagodili številu udeležencev).

Jerko Čehovin, predsednik Odbora za notranje zadeve, javno upravo in lokalno samoupravo

mag. Melita Župevc predsednica Mandatno-volilne komisije

Vabljeni:
– poslanke in poslanci Državnega zbora
– Državni svet Republike Slovenije
– Vlada Republike Slovenije
– Ministrstvo za notranje zadeve in javno upravo
– Ministrstvo za pravosodje
– Vrhovno sodišče Republike Slovenije
– Vrhovno državno tožilstvo Republike Slovenije
– Državna volilna komisija
– Komisija za preprečevanje korupcije
– Skupnost občin Slovenije (SOS)
– Združenje občin Slovenije (ZOS)
– Pravna fakulteta Univerze v Ljubljani
– Fakulteta za upravo Univerze v Ljubljani
– Pravna fakulteta Univerze v Mariboru
– Evropska pravna fakulteta v Novi Gorici
– Fakulteta za državne in evropske študije
– dr. Matej Avbelj
– dr. Miro Cerar
– dr. Franc Grad
– dr. Tone Jerovšek
– dr. Igor Kaučič
– dr. Erik Kerševan
– dr. Rajko Pirnat
– dr. Ciril Ribičič
– dr. Saša Zagorc
– dr. France Bučar
– dr. Tine Hribar
– Boris Pahor
– dr. Jadranka Sovdat
– dr. Sebastian Nerad
– dr. Ivan Bele
– dr. Božo Grafenauer
– dr. Stane Vlaj
– dr. Janez Pogorelec
– dr. Janez Šmidovnik
– dr. Jurij Toplak
– dr. Peter Jambrek
– dr. Lovro Šturm
– dr. Arne Marjan Mavčič
– dr. Jernej Letnar Černič
– dr. Andraž Teršek
– dr. Lojze Ude
– dr. Janez Čebulj
– dr. Primož Gorkič
– Društvo poslancev 90
– Mladinski svet Slovenije
– podmladki političnih strank
– druga zainteresirana in strokovna javnost

V vednost:
– Kolegiju predsednika Državnega zbora
– Vladi
– Državnemu svetu
– generalni sekretarki Državnega zbora
– poslanskim skupinam
– Zakonodajno-pravni službi
– Službi za odnose z javnostmi